سرخط خبرها

رایزنی «عدنان الزرفی» با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بغداد درباره اولویت‌های دولت متبوع خود

نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بغداد دیدار و آنها را در جریان اولویت‌های دولت متبوع خود قرار داد.

میدل ایست نیوز: «عدنان الزرفی»، نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بغداد دیدار و آنها را در جریان اولویت‌های دولت متبوع خود قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، الزرفی در ابتدای دیدار نسبت به جان‌باختن روزانه صدها تن از شهروندان اروپایی به دلیل شیوع ویروس کرونا با سفرای مذکور ابراز همدردی کرد و اظهار داشت این کشورها همواره در بسیاری از مسائل سرنوشت‌ساز و اساسی از عراق حمایت کردند.

نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق در ادامه به بررسی حجم مخاطرات عراق، کشورهای منطقه و جهان در سایه نگرانی‌های ناشی از شیوع کرونا و پیامدهای آن پرداخت که موجب بروز اختلال در روند اقتصادی و بازارهای جهانی شده است.

الزرفی با هشدار به مخاطرات جدی ناشی از کاهش بهای جهانی نفت، بر اطمینان خود نسبت به توان عراق در پشت سر نهادن بحران‌های جدید در سایه دارا بودن منابع فراوان تاکید کرد و اظهار داشت: این منابع می تواند خسارت‌های موجود را جبران کند با این شرط که عراق از مدیریت دولتی شایسته بهره‌مند باشد.

وی در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی به سفرای اتحادیه اروپا درباره روندهای تشکیل دولتش، تاکید کرد: اولویت‌های دولت متبوعش، پاسخ‌گویی به مطالبات اعتراضات مسالمت‌آمیز در برگزاری انتخابات زودهنگام، آزاد و سالم، مقابله با فروپاشی احتمالی وضعیت مالی و اقتصادی، تلاش برای کاستن از سطح فقر و بازگرداندن صلح و ثبات داخلی و بسط حاکمیت قانون است.

در ادامه این دیدار، سفرای اتحادیه اروپا ضمن آرزوی موفقیت برای عراق در بازیابی وضعیت مطلوب خود و تحقق ثبات شایسته، برای نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه در انجام کامل مسئولیت خود در پاسخگویی به خواسته‌های مردمی در راستای تقویت جایگاه شناخته شده عراق در منطقه و جهان آرزوی توفیق کردند.

سفرای ایتالیا، آلمان، فرانسه، سوئد، یونان، هلند، کرواسی و نمایندگی اتحادیه اروپا و نماینده وزارت امور خارجه عراق در این دیدار حضور داشتند.

عدنان الزرفی، نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق پیشتر با سفرای پنج کشور عضو دائم شورای امنیت شامل ایالات متحده امریکا، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا