دسته‌بندی نشده

تهدید گروه های نظامی نزدیک به ایران در عراق به پاسخ سخت به هرگونه حمله احتمالی آمریکا

سران گروه های مقاومت در خصوص گزارش های صادره در رابطه با حمله احتمالی آمریکا به آنها تاکید کردند که این ها موضوع جدیدی نیست و این گروه ها مدتی است که خود را برای کاهش خسارت حمله احتمالی آمریکا و پاسخ به این حملات آماده کرده اند.

میدل ایست نیوز: سران برخی گروه های مسلح نزدیک به ایران در عراق، تاکید کردند که احتمال دارد آمریکا حمله ای قریب الوقوع علیه اردوگاه ها و مقرهای آنها انجام دهد.

سران این گروه ها در خصوص گزارش های صادره در این رابطه تاکید کردند که این ها موضوع جدیدی نیست و این گروه ها مدتی است که خود را برای کاهش خسارت حمله احتمالی آمریکا و پاسخ به این حملات آماده کرده اند.

بر اساس گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، وزارت دفاع آمریکا به فرماندهان نظامی خود دستور داده تا برای مجموعه حملاتی به گروه های شبه نظامی مرتبط با ایران در عراق، که واشنگتن آنها را تهدیدی برای نیروها و شهروندانش در عراق به شمار می آورد، آماده باشند.

در این گزارش همچنین تاکید شده که برخی از مسئولان بلند پایه از جمله: «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «روبرت اوبراین»، مشاور ملی این کشور، در این خصوص فشارهایی می آوردند.

به گفته «حیدر اللامی»، از سران گروه شبه نظامی «النجباء» از بارز ترین گروه های نزدیک به ایران، آمریکا یک جنگ روانی علیه گروه های مقاومت آغاز کرده است و گزارش روزنامه آمریکایی نیز در همین راستا است.

وی  با اشاره به وجود هماهنگی و اتحاد میان گروه های مقاومت برای مقابله با اشغال آمریکا در عراق، بیان کرد که در صورت هر گونه تجاوز یا حمله به مواضع یا مقرهای این گروه ها، پاسخ بسیار سختی به آنها داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: «آمریکا دیگر، جرات و قدرت حمله به گروه های مقاومت به آن صورتی که می گوید را ندارد چرا که ظاهر آنها با ماجرای پشت پرده کاملا متفاوت است.»

اللامی افزود: «آمریکایی ها، نخست وزیری عدنان الزرفی و تشکیل دولت توسط او را می خواهند و همچنین گزارشاتی برای فشار آوردن است اما اگر در روزهای آینده آنطوری که آرزو می کنیم، حمله ای صورت بگیرد، این بار پاسخ این حملات نه فقط در عراق، بلکه در مناطق دیگری نیز داده خواهد شد.»

پیشتر، در پی دو حمله گروه های مقاومت در 11 و 14 مارس، به پایگاه های نظامی محل حضور نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی، دو سرباز آمریکایی و یک بریتانیایی کشته و 13 نفر دیگر زخمی شدند.

واشنگتن در پاسخ به این حملات، مواضع و مقرهای این گروه ها را در استان های بابل، کربلاء، الانبار و البوکمال سوریه هدف حملات موشکی قرار داد.

در این میان دولت عراق همچنان در پی افزایش تنش جدید بین واشنگتن و گروه های مرتبط با ایران سکوت اختیار کرده است در حالی که وعده داد بود در خصوص حملات به پایگاه های محل حضور نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی تحقیق فوری انجام دهد.

از طرفی دیگر «کاظم الفرطوسی»، سخنگوی «کتائب سید الشهداء»، اعلام کرد که آنها در هر زمان انتظار حمله دارند و بیان کرد که گروه های حشد الشعبی و مقاومت مدت ها است که انتظار این حملات را دارند و در اتخاذ اقدامات پیشگیرانه موفق بوده اند.

وی همچنین اظهار داشت که این گروه ها حتی بر سر چگونگی پاسخ به این حملات احتمالی نیز به توافق رسیده اند.

الفرطوسی در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: «خروج برخی از نیروهای آمریکایی از پایگاه های نظامی، برای پاسخ به مصوبه پارلمان عراق یا درخواست دولت عراق، صورت نگرفته، بلکه در ضمن تاکتیک های نظامی ویژه آنها است.»

وی با تهدید آمریکا گفت: «اگر آمریکا تلاش کند با هدف قرار دادن، شخصیت های مهم حشد الشعبی و گروه های مقاومت تنش را افزایش دهد، با پاسخ سختی به اندازه حملات خود رو به رو خواهد شد.»

الفرطوسی در خصوص گزارش روزنامه آمریکایی توضیح داد: «این گزارش جزء نامه های سیاسی محسوب می شود به خصوص در ارتباط با عدنان الزرفی که به ارتباط با آمریکا معروف است، و قصد این گزارش آن است که معادله جدید در میان این درگیری ها ایجاد کند و بر دولت عراق و جناح های سیاسی برای اجرای برنامه سیاسی خود فشار بیاورد.»

گروه «کتائب حزب الله»، در همین روزها و برای آمادگی با هرگونه حمله احتمالی، اولین مانور نظامی خود در منطقه «جرف الصخر»، در شمال استان بابل را اجرا کرد.

در مقابل اما «هشام الهاشمی»، کارشناس امنیتی و نظامی عراق، اعلام کرد که گزارش روزنامه آمریکایی اخبار فاش شده قدیمی است و بیان کرد که آمریکا و ائتلاف بین المللی بیش از 15 موضع کتائب حزب الله را که جزء زیر ساخت های نظامی آنها است، برای حمله مشخص کرد.

وی بیان کرد، آمریکا و متحدانش، همچنان تجهیزات نظامی و اقتصادی این گروه ها را رصد می کنند و درگیری نظامی تمام نشده است و ممکن است حملاتی صورت بگیرد به خصوص اینکه ماموریت تکمیل نشده و 5 موضع از 15 موضع هدف قرار گرفت و هنوز 10 موضع باقی مانده که واشنگتن آنها را هدف قرار نداده است.

وی افزود: «گمان نمی کنم گزارش این روزنامه به عنوان نامه ای سیاسی یا جنگ روانی منتشر شده باشد، چرا که این روزنامه از روزنامه های مخالف دولت ترامپ است و زمانی که اخباری این چنین دیر هنگام منتشر می شود ابعادی مانند فشار بر ترامپ دارد و بخاطر جنگ روانی علیه گروه های مقاومت نیست.»

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا