سرخط خبرهاسیاسی

واکنش مخالفان سوریه به تماس تلفنی ولیعهد ابوظبی با «بشار اسد»

رئیس دولت در تبعید سوریه این نقش حمایتی را بخشی از فعالیت‌های تبلیغاتی برای تبدیل مجدد حکومت اسد به یک مخاطب سیاسی در عرصه بین‌المللی دانست.

میدل ایست نیوز: «عبدالرحمان مصطفی»، رئیس دولت در تبعید سوریه درباره گفت وگوی تلفنی «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی با «بشار اسد» گفت که برخی قصد دارند تلاش‌های خود برای تبدیل مجدد حکومت اسد به یک مخاطب بین‌المللی را در پوشش همبستگی بشردوستانه در برابر کووید-19 جلوه دهند.

وی در گفت وگو با خبرنگار «آناتولی» به حمایت امارات متحده عربی از اقدام نظامی روسیه برای سرکوب قیام مردم سوریه در سال 2015 اشاره کرده و گفت: این نقش حمایتی بخشی از فعالیت‌های تبلیغاتی برای تبدیل مجدد حکومت اسد به یک مخاطب سیاسی در عرصه بین‌المللی است.

مصطفی افزود که «نجات مردم سوریه از ظلم و کشتار اسد وظیفه اصلی کسانی است که مدعی هستند با این مردم اعلام همبستگی می‌کنند» و تأکید کرد که «وظیفه امروز و آینده تمام بشریت حساب پس گرفتن از تمام کسانی است که مرتکب جنایت جنگی شده‌اند. نه اینکه مثل امارات متحده عربی از این مجرمان حمایت کنند».

محمد بن زاید آل نهیان روز شنبه در یک پیام توئیتری اعلام کرد: «با بشار اسد در گفت‌وگوی تلفنی تاثیرات شیوع کرونا را مورد بررسی قرار دادم. بر همبستگی امارات متحده عربی با مردم سوریه در این شرایط حساس بار دیگر تاکید کردم. همبستگی انسانی در روزهای دشوار حائز اهمیت است. سوریه نیز به‌عنوان کشور برادرمان در این شرایط بحرانی تنها نخواهد ماند».

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا