سرخط خبرها

سرکوب شورش زندانیان داعشی در شمال شرق سوریه

فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به قسد از اعمال کنترل بر زندان الصناعة واقع در استان الحسکه پس از شورش عناصر داعش در آن خبر داد.

میدل ایست نیوز: فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به قسد از اعمال کنترل بر زندان الصناعة واقع در استان الحسکه پس از شورش عناصر داعش در آن خبر داد.

«مظلوم عبدی»، فرمانده قسد در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کرد: «شورش زندانیان گروه تروریستی داعش در زندان الصناعة با کشته و زخمی شدن شماری از آنها پایان یافت و هیچ از یک عناصر داعش موفق به فرار از زندان نشدند.»

در همین رابطه، منابع نزدیک به قسد اعلام کردند: دو تن از زندانیان داعشی پس از تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی وابسته به قسد از پای در آمده و پنح تن دیگر زخمی شدند.

منابع محلی در استان الحسکه هم در واکنش به فرونشاندن شوروش عناصر داعشی تصریح کردند:«نیروهای ائتلاف بین المللی ضدداعش و مشخصا نیروهای امریکایی در سرکوب آشوب عناصر داعش در زندان الصناعة به نیروهای قسد کمک کردند.»

شورش عناصر داعش از آنجا آغاز شد که قسد با اجازه دادن به زندانیان داعشی برای دیدار با سازمان‌های مربوط به حقوق زندانیان در پی نگرانی از شیوع ویروس کرونا مخالفت کرد در نتیجه عناصر داعشی با تسلط بر طبقه همکف زندان الحسکة و ویران کردن دیوارها و درها سعی کردند فرار کنند.

از طريق
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا