خبر اولسیاسی

ائتلاف رئیس مجلس عراق خواستار احضار سفیر ایران در اعتراض به اظهارات سرلشکر «رحیم صفوی» شد

رئیس فراکسیون ائتلاف القوی العراقیه در مجلس عراق گفت که ضررهای ایران به عراق از امریکا دست کمی ندارد و همه آنها از وبای کرونا برای عراق خطرناک ترند.

میدل ایست نیوز: «رعد الدهلکی»، رئیس فراکسیون ائتلاف القوی العراقیه (به ریاست «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس عراق) از وزارت امور خارجه عراق خواست در اعتراض به اظهارات سرلشکر «رحیم صفوی» سفیر ایران در بغداد را احضار کند.

الدهلکی که ائتلاف وی متحد ائتلاف فتح (به ریاست «هادی العامری») در ائتلاف بناء است تأکید کرد که باید برای آخرین بار به ایران درباره خطر دخالت در امور داخلی عراق هشدار داد.

او گفت که اظهارات سرلشکر صفوی «به خودش و به کسانی که برای وی سوت و کف می زنند» برمی گردد و ملت عراق به منافع خود آگاه تر است و دفاع و مقاومتش در برابر هر کسی خواهد بود که در امور داخلی عراق دخالت کند.

الدهلکی افزود که ضررهای ایران به عراق از امریکا و دیگر کشورهایی که عراق را میدان تصفیه حساب های سیاسی خود کرده اند دست کمی ندارد و همه آنها از وبای کرونا برای عراق خطرناک ترند.

رئیس فراکسیون ائتلاف القوی العراقیه تأکید کرد که عراق بارها گفته که نمی خواهد بخشی از بازی های سیاسی منطقه ای و سیاست محوربندی باشد و عراق از آن ملت عراق است.

او تأکید کرد که مهم است دولت و وزارت خارجه و نیروهای ملی مدافع عراق طی موضعی شجاعانه و قدرتمند دربرابر دخالت های خارجی در امور عراق واکنش نشان دهند و صداهای ناکوکی را که برای آنها کف می زنند خاموش کنند.

وی تأکید کرد که ایران باید مشکلات خود با امریکا را در خارج از مرزهای عراق حل کند.

سرلشکر «یحیی رحیم صفوی»، دستیار و مشاور عالی رهبر ایران در در یادداشتی با اشاره به مصوبه مجلس عراق درباره خروج نیروهای خارجی از این کشور، ادامه حضور نیروهای امریکایی در عراق را خلاف معاهدات و قوانین بین المللی خواند و تأکید کرد که مردم عراق در برابر حضور غیر قانونی ارتش آمریکا می ایستد.

او افزود که تغییرات نظامی پایگاه های آمریکا در عراق در راستای تغییرات آرایش دفاعی و امنیتی ارتش آمریکا و در جهت تحمل آسیب پذیری کمتر تحلیل می شود، اما به هر جهت ادامه تنش ها با توجه به ادامه اشغالگری آمریکائی ها دور از ذهن نمی باشد و در این بین سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران دفاع از دولت، پارلمان و ملت عراق و حقوق قانونی عراق می باشد.

او گفت که هم اکنون ملت عراق جوانان برومند عراقی و گروه‌های مقاومت با هوشمندی و درایت کامل آماده دفع تحرکات احتمالی نظامیان آمریکائی هستند و هر اقدام آمریکا شکست راهبردی بزرگتری را در کارنامه رئیس جمهور امریکا ثبت خواهد کرد.

منبع
السومریه نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا