خبر اولسیاسی

اختصاصی/ گروه های شیعی برای معرفی کاظمی به جای زرفی به توافق نزدیک شدند

حضار به نمایندگی از فراکسیون های خود سندی را امضا کردند که به موجب آن مصطفی الکاظمی، رئیس سازمان امنیت عراق به عنوان جانشین عدنان الزرفی به برهم صالح، رئیس جمهوری عراق معرفی خواهد شد.

میدل ایست نیوز: آخرین خبرها از نشست امروز گروه های شیعی در منزل هادی عامری برای رسیدن به توافق برای جایگزینی عدنان الزرفی حاکی از آن است که تا به این لحظه نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون، هادی عامری، رئیس ائتلاف فتح، سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی و فالح الفیاض، رهبر فراکسیون پیمان ملی بر سر جانشینی عدنان الزرفی به توافق رسیده اند.

به گفته این منابع در این جلسه طولانی، حضار به نمایندگی از فراکسیون های خود سندی را امضا کردند که به موجب آن مصطفی الکاظمی، رئیس سازمان امنیت عراق به عنوان جانشین عدنان الزرفی به برهم صالح، رئیس جمهوری عراق معرفی خواهد شد و وی او را رسما برای تشکیل دولت به مجلس معرفی خواهد کرد.

همچنین سید مقتدی الصدر، رهبر فراکسیون سائرون به رئیس جمهوری عراق اطلاع داده است که با معرفی مصطفی الکاظمی، برای جانشینی عدنان الزرفی موافقت خواهد کرد.

در حال حاضر گفت وگوها با حیدر العبادی، رهبر ائتلاف نصر جریان دارد و به نظر می رسد اجماعی شیعی برای معرفی مصطفی کاظمی به عنوان نامزد نخست وزیری عراق به وجود آمده است.

لازم به یادآوری است که عدنان الزرفی تا کنون نتوانسته است رضایت گروه های بزرگی شیعی عراق را برای تشکیل دولت به دست آورد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا