سرخط خبرها

هشدار یک مسئول سازمان بدر: سامانه پاتریوت ممکن است برای حمله به ارتش عراق استفاده شود

مسئول سازمان بدر در الانبار، بیان کرد که نصب موشک های پاتریوت آمریکا در این استان بر همه بخش های نظامی کشور تاثیر خواهد گذاشت.

میدل ایست نیوز: «قصی الانباری»، مسئول سازمان بدر در الانبار، در خصوص نصب موشک های آمریکایی پاتریوت در استان الانبار واکنش نشان داد.

وی بیان کرد که نصب موشک های پاتریوت آمریکا در این استان بر تمامی واحدهای نظامی کشور تاثیر خواهد گذاشت و نسبت به حمله به هواپیماهای ارتش عراق به بهانه انتقال فرماندهان الحشد الشعبی هشدار داد.

الانباری در گفت وگویی با پایگاه خبری «المعلومه»، گفت: «سامانه موشکی پاتریوت آمریکا، از کشور کویت و با اطلاع دولت فدرال عراق وارد کشور شد و دور دوم انتقال این موشک ها به اقلیم کردستان عراق طی روز های آتی انجام خواهد شد.»

وی افزود: «نصب سامانه های موشکی پاتریوت در پایگاه های آمریکا در عراق، بر همه واحد های نظامی عراق در مرز این کشور با سوریه تاثیر خواهد گذاشت و ممکن است نیروهای آمریکایی از این موشک ها برای هدف قرار دادن هواپیماهای ارتش به بهانه انتقال فرماندهان الحشد الشعبی استفاده کنند.»

پیش از این پتج شنبه گذشته، «گابریل سوما»، مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه، تاکید کرده بود که سامانه موشکی پاتریوت به پایگاه های آمریکایی در عراق رسیده است. وی از نیت آمریکا برای اجرای عملیاتی هوایی علیه مواضع نظامی در عراق خبر داده بود.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا