سرخط خبرها

ائتلاف الفتح حمله راکتی به شرکت نفتی امریکا در بصره را محکوم کرد

ائتلاف الفتح به رهبری «هادی العامری» با صدور بیانیه‌ای نسبت به حمله راکتی صبح امروز به شرکت‌های نفتی در استان بصره واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف الفتح به رهبری «هادی العامری» با صدور بیانیه‌ای نسبت به حمله راکتی صبح امروز به شرکت‌های نفتی در استان بصره واکنش نشان داد.

در بیانیه ائتلاف الفتح آمده است: با نگرانی عمیق و ناخرسندی شدید، اخبار دال بر اقدام گروه‌های خرابکار در هدف قرار دادن تاسیسات نفتی و یکی از شرکت‌های فعال در منطقه البرجسیه بصره پیگری می کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است، در عین حال که این اقدامات مجرمانه و خرابکارانه را که منجر به وارد آمدن خسارت‌های سنگین به اقتصاد عراق و نابودی برنامه‌ریزی شده طرح‌های توسعه و گسترش صنایع نفتی می شود، از دستگاه‌های امنیتی و نهادهای مربوطه می خواهیم تمام اقدامات و تدابیر لازم برای حفاظت از شرکت‌های فعال و فراهم‌سازی بستری امن به منظور توسعه این بخش مهم و حیاتی و پیگرد این گروه‌های خرابکار را اتخاذ کرده و مجازات سنگینی بر آنها اعمال کند، گروه‌هایی که هدف‌شان آسیب رساندن به عراق است.

در همین رابطه، مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده است: نیروهای امنیتی عناصر قانون‌شکنی که صبح امروز سه فروند راکت کاتیوشا به سمت محل حضور شرکت نفتی امریکایی هالبرتون در منطقه البرجسیه بصره شلیک کردندن را تحت پیگرد قرار داده اند.

در پایان این بیانیه آمده است، نیروهای امنیتی مکان شلیک راکت‌ها را در مسیر الزبیر-الشعبیه کشف کرده و در آن 11 راکت آماده شلیک را ضبط و خنثی کردند.

در همین رابطه، «احسان عبدالجبار»، مدیر شرکت نفت بصره تاکید کرد حمله راکتی امروز هیچ تاثیری بر فرایند تولید و صادرات نداشته است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا