سرخط خبرها

نماینده فراکسیون صادقون: همه دلایل برای برکناری «برهم صالح» مهیاست

نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق، بر لزوم یکپارچگی مقامات سیاسی برای مقابله و اتخاذ تصمیم مناسب با کسی که قانون اساسی را نقض کرده تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد البلداوی»، نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق، بر لزوم یکپارچگی مقامات سیاسی برای مقابله و اتخاذ تصمیم مناسب با کسی که قانون اساسی را نقض کرده تاکید کرد و اعلام کرد که همه دلایل قانع کننده برای  برکناری «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق مهیاست.

البلداوی در گفتگویی با پایگاه خبری «المعلومه»، گفت: «فراکسیون های سیاسی به شرط اینکه عزم حقیقی برای برکناری رئیس جمهور را داشته باشند این امکان را دارند تا وی را برکنار کنند به خصوص پس از آنکه وی با مکلف کردن «عدنان الزرفی» به تشکیل دولت عراق، قانون اساسی را نقض کرده است.»

وی همچنین بر لزوم همبستگی فراکسیون های سیاسی و یکپارچگی آنها و اتخاذ یک موضع یکسان بخاطر اتخاذ اقدامات قانونی با شخص ناقض قانون اساسی تاکید کرد.

نماینده فراکسیون صادقون بیان کرد که همه دلایل قانع کننده برای برکناری رئیس جمهور به خصوص بخاطر اینکه وی تنها رئیس جمهوری است که مواضع وی با فراکسیون های سیاسی متفاوت است علاوه بر وجود تناقضاتی در مواضع وی با فراکسیون ها، مهیاست.

پیش از این برهم صالح، پس از عدم توافق فراکسیون های شیعی برای انتخاب نامزد نخست وزیری عراق، بدون توجه به حق فراکسیون اکثریت پارلمان، عدنان الزرفی را به عنوان نامزد نخست وزیری عراق مامور به تشکیل دولت کرد.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا