خبر اولسرخط خبرها

ستاد عملیات مشترک عراق: می توان صورت بندی تازه ای از همکاری میان عراق و ائتلاف بین المللی طراحی کرد

ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که برای تعقیب و گریز گروه های تروریستی همکاری ها با ائتلاف بین المللی علیه داعش ادامه خواهد یافت.

میدل ایست نیوز: ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که برای تعقیب و گریز گروه های تروریستی همکاری ها با ائتلاف بین المللی علیه داعش ادامه خواهد یافت.

سرلشکر «تحسین الخفاجی»، سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق، تأکید کرد که  نیروهای امنیتی کشور در حال حاض ربه لحاظ امکانات و قدرت و تجربه در وضعیت خوبی قرار دارند و بسیاری از پایگاه های نظامی خود را تحویل گرفته اند.

او درباره تحویل گرفتن مقر مستشاران نظامی فرانسوی در بغداد گفت که لازم است از این نیروها بابت کمک هایشان به عراق تقدر کنیم و افزود که این نیروها شامل 3300 نیروی آموزشی می شدند که 5 هزار نیروی عراقی را آموزش دادند و همچنین در عرصه اطلاعاتی با نیروهای عراقی همکاری می کردند.

الخفاجی درباره آینده همکاری با نیروهای ائتلاف گفت که همکاری ها در عرصه تعقیب و گریز گروه های تروریستی ادامه دارد اما می توان صورت بندی های دیگری از نحوه همکاری ها طراحی کرد که متناسب با واقعیت های عراق باشد.

او افزود که نیروهای عراقی نیازمند سلاح و تجهیزات هستند اما لزوما نیازمند آموزش نیستند و افزود که پایگاه های نظامی عراقی طبق جدول زمانی تعیین شده میان دولت عراق و ائتلاف در حال تخلیه و تحویل به عراق است.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا