خبر اولسیاسی

کشته شدن یک افسر نظامی آمریکا در دیر الزور در پی افزایش تحرکات داعش در منطقه

در سایه اقدامات سختگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا و اعلام وضعیت منع آمد و شد کامل در مناطق تحت تسلط نیروهای قسد و ائتلاف بین المللی، فعالیت تشکیلات مسلح که گمان می رود وابسته به داعش باشند درحومه «الحسکة» و دیر الزور افزایش یافته است.

میدل ایست نیوز: یک افسر آمریکایی و دو تن از عناصر نیروهای قسد در سوریه در روستای «الوسیعة» در حومه شرقی «دیر الزور»، کشته شدند.

این حمله ضمن فعالیت های در حال گسترش گروه های داعش در حومه های شرق رود فرات انجام شد.

در سایه اقدامات سختگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا و اعلام وضعیت منع آمد و شد کامل در مناطق تحت تسلط نیروهای قسد و ائتلاف بین المللی، فعالیت تشکیلات مسلح که گمان می رود وابسته به داعش باشند درحومه «الحسکة» و دیر الزور افزایش یافته است.

فعالیت این گروه ها و افزایش تنش نظامی آنها با نیروهای قسد و ائتلاف بین المللی نشان دهنده گسترش تحرکات آنها است که در آخرین تحرک خود، صبح یکشنبه گذشته، یک ستون مشترک ائتلاف و نیروهای قسد را در روستای الوسیعة منطقه «الصور» در حومه شمالی دیر الزور هدف حملات خود قرار دادند.

این افراد مسلح با استفاده از موتور، این ستون ائتلاف بین المللی را که در حال رفتن از پایگاه شهر «الجبسة» در حومه جنوبی الحسکة به سمت پایگاه نفتی «العمر» در حومه شرقی دیر الزور بود با استفاده از سلاح و آرپی جی هدف حملات خود قرار داد که منجر به کشته شدن یک افسر آمریکایی و دو تن از عناصر نیروهای قسد و مجروح شدن برخی دیگر شد.

به گزارش برخی منابع میدانی، افسر کشته شده معروف به «دونالد»، مسئول عملیات هلی برد در پایگاه ائتلاف بین المللی در میدان نفتی العمر بود.

این عملیات در نوع خود اولین عملیاتی محسوب می شود که در آن عناصری به صورت مستقیم ادوات و سربازان ائتلاف بین المللی و قسد را هدف قرار می دهند.

تاکنون هیچ واکنشی از سوی نیروهای قسد و یا ائتلاف نسبت به این حمله صورت نگرفته اما قسد فعالیت گشتی خود در حومه جنوبی الحسکة برای دستگیری عاملان این حادثه و جلوگیری از عملیات های دیگر افزایش داده است.

معمولا قسد، گروه های داعش یا «الجیش الحر» را که از ترکیه حمایت می شوند متهم به این حملات و عملیات ها می کند.

این حادثه تنها حادثه این منطقه نبوده، بلکه در حومه جنوبی الحسکة میان «الشدادی» و «مرکدة» از یک سو و میان الشدادی و مرزهای عراق از سویی دیگر فعالیت های داعش افزایش یافته و به نظر می رسد این گروه قصد دارد فعالیت های خود را به حومه جنوبی الحسکة نیز گسترش دهد، امری که تهدیدی برای فعالیت ائتلاف و نیروهای قسد در منطقه محسوب می شود.

در ابتدای هفته نیز درگیری میان نیروهای قسد و یک گروه ناشناخته در روستای «المویلح» در جنوب شرقی الشدادی رخ داد که اطلاعاتی از آن در دست نیست.

از طرفی دیگر مواضع قسد در روستای «الفدغمی» در حومه جنوبی الحسکة شاهد حمله گسترده افراد ناشناخته ای بوده است و دو جوان از اهالی حومه جنوبی الحسکة نیز پس از ربوده شدن و قطع سر آنها در یکی از روستاهای منطقه رها شدند.

اما در شهر «القامشلی» پس از تنش های میان نیروهای «آسایش» وابسته به کردها و نیروهای دفاع ملی دولت سوریه، که منجر به کشته شدن دو تن از نیروهای آسایش شد، آرامش بازگشت.

این آرامش پس از آن حاصل شد که دفاع ملی خودروها و سلاح های آسایش را مصادره کرده اما آنها با فرستادن تجهیزاتی باعث به وجود آمدن درگیری هایی شدند که منجر به کشته شدن دو تن از نیروهای خود شد.

این درگیری ها با وساطت پلیس نظامی روسیه به پایان رسید و از طرفی دیگر تجهیزات نظامی روسیه از جمله اسلحه و سرباز نیز با هدف افزایش حضور نظامی روسیه در منطقه به فرودگاه بین المللی شهر القامشلی رسید.

منبع
الاخبار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا