خبر اولسیاسی

بیانیه دفتر «مصطفی الکاظمی» درباره مذاکرات تشکیل دولت جدید

دفتر رسانه‌ای «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق درباره مذاکرات تشکیل دولت جدید بیانیه‌ای صادر کرد.

میدل ایست نیوز: دفتر رسانه‌ای «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق درباره مذاکرات تشکیل دولت جدید بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است، مصطفی الکاظمی، نامزد نخست‌وزیری به رایزنی‌های خود برای تشکیل دولت جدید در فضایی مثبت با همکاری فراکسیون‌های سیاسی و گروه‌های اجتماعی بر اساس رویکردهای اعلام شده در سخنرانی اخیر خود ادامه می دهد.

در پایان این بیانیه آمده است، الکاظمی در روزهای اخیر سلسله دیدارها و رایزنی‌های انجام داده و در آن بر اراده خود بر ارائه برنامه دولتی و تشکیل دولت جدید در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرده است.

الکاظمی  پیشتر در نخستین سخنرانی تلویزیونی خود پس از انتخاب به عنوان نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه ضمن تاکید بر صیانت از حاکمیت ملی و انحصار سلاح در دست دولت اعلام کرده بود اقتصاد عراق دچار شکلاتی شده و هزینه های جاری اقتصاد کشور را ضعیف کرده و دولت وی تلاش می‌کند که اقتصاد کشور را به پیش برد و سرمایه‌گذاری‌ها را توسعه و درآمدهای کشور را تنوع بخشد.

وی با اشاره به مطالبات مردم در تظاهرات اخیر آن را امانتی بزرگ بر دوش خود خواند و گفت که ملت عراق فداکاریی‌های بسیاری در جنگ با داعش و در میدان‌های تظاهرات نشان داده‌اند و دولت برای حفظ این حقوق تلاش خواهد کرد.

الکاظمی همچنین اظهار داشته بود که روابط خارجی عراق باید موفق باشد و لازمه این موفقیت بنا نهادن آن بر پایه احترام و تعامل و تعادل با همه کشورهای همسایه و منطقه و جهان بر پایه حاکمیت ارضی عراق است و افزود که بحران‌های خارجی کمکی به مسائل داخلی نمی‌کند و روابط مبتنی بر منافع مشترک است که ثبات کشور را تأمین و اقتصاد را تقویت می‌کند و مهم‌ترین چیز آن است که کرامت ملت عراق حفظ شود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا