خبر اولسیاسی

رایزنی‌های «مصطفی الکاظمی» با نماینده ویژه سازمان ملل در عراق و هیاتی از ائتلاف الوطنیه

«مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه عراق امروز با نماینده ویژه سازمان ملل و هیاتی از ائتلاف الوطنیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه عراق امروز با نماینده ویژه سازمان ملل و هیاتی از ائتلاف الوطنیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

الکاظمی در دیدار با «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق درباره تحولات مربوط به تشکیل دولت و تلاش‌ها برای مقابله با ویروس کرونا و نیز تداوم همکاری و هماهنگی میان عراق و سازمان ملل رایزنی کرد.

نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق در این دیدار نسبت به روند رایزنی‌های تشکیل دولت و همکاری همه گروه‌ها و توان دولت در پاسخگویی به نیازهای شهروندان و آرمان‌های مشروع‌شان ابراز امیدواری کرد.

پلاسخارت هم بر حمایت از تلاش‌های دولت جدید در سایه اجماع ملی و تمایل به افزایش همکاری مشترک تاکید کرد.

ائتلاف الوطنیه هم به ریاست کاظم الشمری در دیدار با الکاظمی تاکید کرد مکلف شدن نخست‌وزیر جدید در شرایط تاریخی عراق انجام شد و فرصتی تقریبا غیرقابل جبرانی برای همه طرف‌ها به منظور اصلاح اوضاع مختلف کشور و قرار دادن آن در مسیری به شمار می رود که عراق را از لغزشگاهی خطرناک دور می کند.

این ائتلاف همچنین از حمایت خود از الکاظمی در مسیر تشکیل دولت جدید خبر داده و عنوان کرد: باید به نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه آزادی عمل در انتخاب کابینه داده و از فشارها برای ابقای سهم‌خواهی نفرت‌انگیز دوری کرد.

ائتلاف الوطنیه به رهبری ایاد علاوی در پایان بر لزوم مشارکت تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو، اتحادیه‌ها و سندیکاها در دولت آتی تاکید کرد.

در مقابل الکاظمی ضمن تشکر از دیدار هیات ائتلاف الوطنیه و ستایش از سیاست و تجربه شخص ایاد علاوی، وعده داد که دولت آتی از وزرای شایسته تشکیل خواهد شد و بر معیارهایی چون پاکدستی و شایستگی در انتخاب کابینه تکیه خواهد کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا