سرخط خبرها

پلیس سلیمانیه عراق تحویل یک زندانی فراری به مقامات ایران را تکذیب کرد

اداره پلیس سلیمانیه عراق پناه بردن «مصطفی سلیمی» پس از فرار از زندان ایران به این منطقه و تحویل وی به مقامات ایرانی را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: اداره پلیس سلیمانیه عراق با انتشار بیانیه‌ای استرداد «مصطفی سلیمی»، از زندانیان فراری از زندان سقز را به ایران تکذیب و اعلام کرد که به هیچ وجه نامی از مصطفی سلیمی در گذرگاه مرزی و اداره مهاجرت پلیس سلیمانیه ثبت نشده است.

در این بیانیه تاکید شد که پناه آوردن سلیمی پس از فرار از زندان ایران به اداره پلیس سلیمانیه و تحویل وی از پاسگاه پلیس شهرستان پنجوین به مقامات ایرانی صحت ندارد.

«جوتیار عادل»، سخنگوی حکومت اقلیم کردستان عراق نیز در این خصوص اعلام کرد که در بسیاری از رسانه‌ها، اخباری مبنی بر اینکه مصطفی سلیمی زندانی فراری اهل شهر سقز ایران بە سلیمانیه پناه آوردە و توسط نیروهای پلیس شهر پنجوین بە ایران تحویل دادە، منتشر شده است.

او افزود که اداره اقلیم کرد عراق از این موضوع بی خبر است و اگر چنین اقدامی انجام شدە باشد، بدون اطلاع مقامات اربیل صورت گرفتە است.

«محمد جباری»، دادستان استان کردستان ایران روز شنبه (11 آوریل) اعلام کرد که حکم اعدام مصطفی سلیمی که اخیرا از زندان سقز همراه با گروه دیگری از زندانیان فرار کرده بود، اجرا شده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا