اقتصادیسرخط خبرها

تولید برق عراق به حجم بی سابقه 21 هزار مگاوات می رسد

وزارت برق عراق اعلام کرد که تا پیش از ماه رمضان تولید برق این کشور به 21 هزار مگاوات خواهد رسید.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق اعلام کرد که تا پیش از ماه رمضان تولید برق این کشور به 21 هزار مگاوات خواهد رسید.

«احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق، در مصاحبه با روزنامه رسمی «الصباح»، چاپ بغداد، گفت که این وزارتخانه توانسته برق 24 ساعته در همه استان های کشور را تأمین کند به جز استان های نینوا و صلاح الدین که 20 ساعت در روز برق دارند و علت آن خسارت های شدیدی است که گروه تروریستی داعش به زیرساخت های برق این دو استان زده است.

وی افزود که وزارت برق با وجود شرایط استثنایی کشور به تلاش ها برای بهبود وضعیت برق این مناطق ادامه خواهد داد.

او گفت که وزارت برق در حال حاضر 13/5 هزار مگاوات برق تولید می کند که برای تأمین 24 ساعته برق در استان ها در شرایط کنونی کافی است چون به علت منع آمدوشد مصرف برق در کشور کاهش یافته است.

العبادی افزود که وزارت برق می تواند 19/2 هزار مگاوات برق تولید کند اما با توجه به عدم نیاز برخی نیروگاه ها متوقف شده است و تأکید کرد که این حجم تولید برق در تاریخ عراق بی سابقه است.

او علت قطعی برق در برخی مناطق را فرسودگی شبکه انتقال و فراوانی قاچاق برق توسط کاربران دانست و گفت که با وجود محدودیت آمدوشد کادرهای وزارتخانه به محض بروز مشکلی در منطقه حاضر می شوند و مشکل را حل می کنند.

او همچنین تأکید کرد که وزارت نفت همکاری بسیار بالایی برای تأمین سوخت نیروگاه های کشور نشان داده است.

کمبود برق از مشکلات اصلی دولت های عراق و از عوامل اصلی تظاهرات اخیر در این کشور بوده است. در حال حاضر دو شرکت زیمنس آلمان و جنرال الکتریک امریکا در حال کمک به عراق برای به روز سازی شبکه برق و افزایش تولید هستند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا