سرخط خبرها

انصار الله: 2361 زندانی یمنی را آزاد کردیم/ در حملات عربستان 412 مرکز آموزشی کاملا تخریب شده است

گروه انصارالله اعلام کرد که در راستای مبارزه با ویروس کرونا 2361 زندانی را در مناطق مختلف یمن آزاد کرده است.

میدل ایست نیوز: «نبیل العزانی»، دادستان کل گروه انصارالله (حوثی) اعلام کرد که در راستای مبارزه با ویروس کرونا 2361 زندانی را در مناطق مختلف یمن آزاد شده اند.

وی افزود: این اقدام از ماه مارس آغاز شده و کسانی که سه چهارم دوران محکومیت خود را گذرانده اند پس از دادن تعهدات  لازم آزاد شده‌اند.

دولت یمن روز جمعه گذشته از شناسایی نخستین مورد مبتلا به کرونا در این کشور خبر داد.

همزمان وزارت آموزش و پرورش وابسته به گروه انصارالله یمن طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از زمان دخالت نظامی در یمن 412 مرکز آموزشی را کامل منهدم کرده است.

در این بیانیه آمده که «همچنین 1491 مرکز تاحدودی تخریب و 756 مدرسه نیز تعطیل شده است. تجاوز و محاصره ائتلاف فعالیت 3652 مرکز آموزشی و تحصیل 2 میلیون نفر را تحت تاثیر مستقیم و غیرمستقیم قرار داده است».

از ماه سپتامبر 2014 تاکنون شهر صنعا و برخی مناطق تحت کنترل گروه انصارالله قرار دارد. نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی نیز از ماه مارس 2015 اقدامی نظامی را در حمایت از دولت مورد تأیید خود در یمن آغاز کردند.

هفته گذشته ائتلاف عربستان اعلام کرد که در راستای تلاش ها برای مبارزه با شیوع کرونا در یمن، به صورت یکجانبه همه عملیات خود را متوقف می کند.

گروه انصار الله اعلام آتش بس یکجانبه نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان را دروغ و فریب افکار عمومی جهان خوانده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا