سرخط خبرها

نگرانی اداره اقلیم کردستان عراق از حملات مجدد داعش

نایب رئیس اداره اقلیم کردستان عراق با اشاره به حملات مجدد داعش تاکید کرد که تنها راه مبارزه با این گروه تروریستی ایجاد مرکز عملیاتی مشترک است.

میدل ایست نیوز: «جعفر شیخ مصطفی»، معاون اول رئیس اداره اقلیم کردستان عراق گفت که داعش در حدفاصل مناطق کنترل دولت مرکزی و پیشمرگه‌ها بسیار قوی شده و تنها راه مبارزه با تروریسم داعش ایجاد مرکز عملیاتی مشترک است.

وی با اشاره به وجود شکاف های امنیتی جدی در مناطق، همچنین تصریح کرد که داعش مسئولیت حملاتی را که در این مناطق انجام شده، برعهده گرفته است و افزود این گروه تروریستی با سوءاستفاده جدی از شرایط کنونی مجددا قدرت یافته و از تاکتیک حمله و فرار استفاده می‌کند.

شیخ مصطفی افزود که تاکتیک دفاعی در مقابل حملات داعش، کارساز نیست و تأکید کرد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی و پیشمرگه‌ها قصد انجام چند عملیات علیه اهداف داعش در استان صلاح‌الدین داشتند، اما دولت عراق مانع آنها شد.

عناصر داعش دیروز به پاسگاه حشدالشعبی در شهرستان طوزخورماتو از توابع استان صلاح الدین حمله کردند که بر اثر آن 3 عضو گروه کشته و 4 نفر دیگر زخمی شدند.

استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین، دیالی، الانبار و نینوای عراق و مناطق مرزی این کشور با سوریه طی ماه‌های گذشته شاهد حملات داعش علیه نظامیان و غیرنظامیان بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا