سرخط خبرها

نگرانی نسبت به شیوع کرونا در اردوگاه‌های پناهجویان سوری

اهالی اردوگاه‌های پناهجویان سوری و مناطق مسکونی مخالفان حکومت سوریه با خطر شیوع ویروس کرونا مواجه هستند.

میدل ایست نیوز: «ارحان یملک»، معاون مسئول شعبه سوریه بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه (IHH)  گفت که رعایت فاصله اجتماعی در اردوگاه‌های پناهجویان سوری ممکن نیست، بنابراین درصورت ورود ویروس کرونا به این اردوگاه‌ها به سرعت گسترش خواهد یافت.

وی در مصاحبه با خبرگزاری «آناتولی» افزود: «آنها نیازمند کمک فوری هستند. با توجه به کمبود تجهیزات و کادر پزشکی در مراکز درمانی مناطق مسکونی تحت کنترل مخالفان حکومت سوریه احتمال ابتلای بسیاری به ویروس کرونا وجود دارد».

معاون مسئول شعبه سوریه بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه در ادامه همچنین تصریح کرد که برای 5 میلیون انسان ساکن مناطق مذکور تنها 4 بیمارستان وجود دارد. این بیمارستانها نیز با کمبود شده شدیده مواجه بوده و نیاز به کمک دارند کمک های بهداشتی ارسال شود.

وی گفت که بنیاد ما در این مناطق چندین بیمارستان صحرایی جهت مبارزه با کرونا راه اندازی خواهد کرد و افزود اطلاعات لازم درباره کرونا نیز در اختیار ساکنان این اردوگاه‌های پناهجویی خواهیم گذاشت.

او ادامه داد که امدادگران ما اردوگاه های پناهجویان سوری را ضدعفونی و بین اهالی ماسک رایگان توزیع کرده‌اندو طی 40 روز گذشته 100 هزار نفر از خدمات ما در راستای مقابله با کرونا برخوردار شده اند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا