سرخط خبرها

وزیر بهداشت عراق: احتمالا منع آمدوشد در ماه رمضان هم ادامه پیدا کند

علاوی گفت که احتمالا منع آمدوشد به‌صورت منطقه‌ای انجام شود و ساعت‌های ممنوعیت کم شود تا تراکم انسانی در مناطق پیش نیاید.

میدل ایست نیوز: «جعفر علاوی»، وزیر بهداشت عراق، گفت که احتمالاً قوانین منع آمدوشد در ماه رمضان نیز در این کشور با شدت کم‌تری اجرا شود.

او در مصاحبه‌ای تلویزیونی تأکید کرد که بسته به میزان ثبت موارد ابتلا به کرونا و شیب صعودی یا نزولی آن، باید درباره محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید ـ 19 تصمیم گرفت.

او گفت که احتمالا ساعت‌های منع آمدوشد متناسب با نسبت کاهش ابتلا کاهش یابد.

علاوی تأکید کرد که در حال حاضر اوضاع نسبتا خوب است و لازم دانست که از نیروهای امنیتی کشور برای اجرای قوانین منع آمدوشد تقدیر و تشکر کند.

او افزود که این محدودیت‌ها ضرورت دارد و تأکید کرد که اگر جایی برای جلوگیری از تعطیل شدن زندگی شهروندان وجود داشته باشد بی تردید به آنچه به نفع مردم است عمل می‌کنیم و تأکید کرد که عراق بریتانیا یا فرانسه نیست.

علاوی گفت که احتمالا منع آمدوشد به‌صورت منطقه‌ای انجام شود و ساعت‌های ممنوعیت کم شود تا تراکم انسانی در مناطق پیش نیاید.

وی تأکید کرد که هیچ قاعده ثابتی وجود ندارد و باید برحسب موارد ابتلا و آمارها تصمیم گرفت و ممکن است که در 3 روز همه چیز تغییر کند و افزود که تصمیم‌گیری در این باره متغیرات بسیاری است و مهم‌ترین چیز آن است که جان مردم به خطر نیفتد.

او گفت که نمی‌خواهیم در عراق همان اتفاقی بیفتد که در بسیاری کشورهای دیگر افتاد.

وی تأکید کرد که مرزهای طولانی عراق با ایران خطری بزرگ برای انتقال ویروس کرونا به عراق بود و با بسته شدن این مرزها عراق تا حد زیادی توانست امکان مهار بحران را پیدا کند.

علاوی پیش بینی کرد که بتوان در اواخر ماه می یا اوایل ژوئن پایان خطر کرونا در عراق را اعلام کرد.

براساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت عراق که روز یکشنبه (12 آوریل) منتشر شده، موارد ابتلا به ویروس کرونا با 34 مورد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 1352 مورد و موارد فوت 76 مورد و موارد بهبود 640 مورد بوده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا