سرخط خبرها

ائتلاف عربی: نیروهای «انصار الله»، طی 24 ساعت گذشته آتش بس در یمن را نقض کردند

ائتلاف عربی در یمن، اعلام کرد که نیروهای حوثی گروه «انصار الله» طی 24 ساعت گذشته، بارها آتش بس در یمن را نقض کردند.

میدل ایست نیوز: ائتلاف عربی در یمن، اعلام کرد که نیروهای حوثی گروه «انصار الله» طی 24 ساعت گذشته، بارها آتش بس در یمن را نقض کردند.

به گزارش روزنامه «عکاظ» عربستان، نیروهای ائتلاف 95 مورد نقض آتش بس از طرف نیروهای انصار الله را طی 24 گذشته رصد کردند.

ائتلاف عربی اشاره کرد که نیروهای انصار الله با استفاده از انواع سلاح های سبک و سنگین اقدام به اعمال خصمانه و نقض آتش بس کردند.

ائتلاف عربی ضمن تاکید بر پایبندی خود به آتش بس کامل با وجود اعمال ناقضانه شبه نظامیان وابسته به ایران، اعلام کرد که نیروهایش با حفظ بالاترین درجه خویشتن داری از حق پاسخ به این حملات و دفاع از خود استفاده نمی کنند.

از طرفی دیگر، «یحیی سریع»، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح وابسته به انصار الله یمن اعلام کرد که نیروهای ائتلاف عربی به تنش ها در یمن ادامه می  دهند.

وی در گفتگویی با خبرگزاری رسمی یمن افزود: «نیروهای دشمن، به افزایش تنش ادامه می دهند و این تنش ها با پاسخی مشابه رو به رو خواهد شد و نیروهای ما در برابر اعمال دشمن دست بسته نخواهد ماند.»

سریع اشاره کرد که نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان، روز گذشته 4 حمله و نفوذ به برخی از جبهه ها را انجام دادند که دو حمله به «الملاحیط» به سمت «جیزان»، یک حمله به شهر «الزاهر» در استان «البیضاء»، یک حمله به «صرواح» در استان «مارب» و پیشروی به «الطویر» در استان «تعز»، صورت گرفت.

وی افزود که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی، در مقابل این حملات ایستادند و با وارد کردن خسارت های بسیار مالی و جانی، ده ها کشته و زخمی در میان دشمن بدون هیچ پیشروی برجای گذاشتند.

وی هم چنین اشاره کرد که هواپیماهای دشمن از صبح روز گذشته 11 حمله هوایی از جمله 9 حمله به صرواح و دو حمله به «ناطع» در استان البیضاء انجام دادند.

مرکز حقوقی وابسته به انصار الله یمن روز گذشته اعلام کرد که تعداد قربانیان عملیات های ائتلاف عربی در یمن طی 5 سال به بیش از 41 هزار کشته و زخمی رسید.

پیشتر، سخنگوی ائتلاف عربی در چهارشنبه گذشته 8 آوریل اعلام کرد که نیروهای ائتلاف به مدت دو هفته در پاسخ به دعوت دبیرکل سازمان ملل متحد برای آتش بس در جهت مقابله با ویروس کرونا و آغاز مذاکراتی برای رسیدن به آتش بس دائم، در یمن آتش بس اعلام کردند.

منبع
اسپونتیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا