خبر اولسیاسی

ستاد عملیات مشترک عراق گزارش ها درباره ازسرگیری فعالیت های داعش را بی اساس دانست

سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق، گفت که نیروهای امنیتی عراق توانایی و امکانات لازم برای تعقیب تروریست‌های داعش و جلوگیری از تشکل دوباره آنها را دارند.

میدل ایست نیوز: سرلشکر «تحسین الخفاجی»، سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق، گفت که نیروهای امنیتی عراق توانایی و امکانات لازم برای تعقیب تروریست‌های داعش و جلوگیری از تشکل دوباره آنها را دارند.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق تأکید کرد که یگان‌های نظامی عراق عملیات متعددی را برای شناسایی بقایای داعش اجرا می‌کنند و این عملیات براساس اطلاعات امنیتی و با حمایت نیروی هوایی عراق انجام می‌شود.

او همچنین از همکاری ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در عملیات مبارزه با بقایای داعش خبر داد . افزود که گزارش‌های مطرح شده درباره ازسر گیری فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در شهرهای آزادشده بی اساس است.

پیش از این، برخی گزارش‌ها خبر دادند که تروریست‌های داعش از محدودیت‌های پیش آمده بابت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و عقب‌نشینی بسیاری از نیروهای ائتلاف برای تشکل دوباره و افزایش حملات به مناطق حاشیه‌ای برخی استان ها استفاده می‌کنند.

شب گذشته «نجاح الشمری»، وزیر دفاع عراق، طی بیانیه ای گفت: «اخیرا عملیات تروریستی و نفوذ گروه های تروریستی افزایش یافته است و باید دلایلی که منجر به این  موضوع شده شناخته شوند.»

وی افزود: «باید در همه بخش های عملیاتی، ارزیابی کاملی از همه حوادث تروریستی صورت بگیرد و نباید به گروه های تروریستی داعش اجازه داده شود که از شرایط فعلی عراق در مواجهه با ویروس کرونا سوء استفاده کنند».

وزیر دفاع عراق هم چنین به لزوم گسترش تلاش های اطلاعاتی و جمع آوری اطلاعات دقیق و ارزیابی آن، با لزوم استفاده از همه تلاش های نظامی نیروی هوایی ارتش و سایر بخش های ارتش برای از بین بردن بقایای عناصر داعش اشاره کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق (واع)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا