خبر اولسیاسی

تجهیزات نظامی جدید ترکیه در سوریه/ درگیری گروه های مسلح هنوز ادامه دارد

ترکیه، در حالی تجهیزات نظامی خود را به شمال غرب سوریه می برد که درگیری های گروه های تروریستی و عملیات دستگیری و تصفیه حساب متقابل ادامه دارد.

میدل ایست نیوز: ترکیه، در حالی تجهیزات نظامی خود را به شمال غرب سوریه می برد که درگیری های گروه های تروریستی و عملیات دستگیری و تصفیه حساب متقابل ادامه دارد.

ترکیه 35 ادوات نظامی خود را از طریق گذرگاه مرزی «کفرلوسین» به شمال غرب سوریه وارد کرده و به سمت نقاط مراقبتی خود در منطقه کاهش تنش برد.

این در حالی است که یک قاضی از جبهة النصرة به همراه شخصی دیگری در انفجاری در شمال غرب ادلب کشته شده و ائتلاف بین المللی نیز ادوات لجستیکی و نظامی خود را از اقلیم کردستان عراق برای حمایت از نیروهای دموکرات سوریه (قسد) وارد خاک سوریه کرده است.

به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، ترکیه تاکنون و پس از اعلام آتش بس، 2545 ادوات نظامی  علاوه بر هزاران سرباز به خاک سوریه وارد کرد.

از طرفی دیگر دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که انفجاری ناشی از منفجر شدن بمبی در شمال غربی ادلب منجر به کشته شدن یک قاضی از جبهة النصرة و یک شخص دیگر شد.

دیده بان حقوق بشر پیشتر اعلام کرده بود که جسدی مجهول الهویه که از طریق شلیک به وی کشته شده بود در منطقه «حارم» در شمال غرب ادلب پیدا شده است.

در چند روز گذشته نیز یکی از فرماندهان «جبهه ثوار سراقب» در درگیری مسلحانه با افراد ناشناس در ادلب زخمی شده است.

از  سویی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که کاروان کامیون های تجهیزات نظامی  ائتلاف بین الملی از اقلیم کردستان عراق وارد سوریه شده است.

این کاروان که شامل بیش از 100 کامیون حامل تجهیزات لجستیکی و نظامی بوده به سمت پایگاه های ائتلاف بین المللی و نیروهای دموکرات سوریه در دو استان الحسکة و دیرالزور رفته است.

به گزارش یک منبع پزشکی، در اثر انفجار یک مین کار گذاشته شده توسط داعش در شهر تدمر، دو کودک کشته و یک کودک زخمی شدند.

منبع
الخلیج

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا