سرخط خبرها

مدیر رسانه ای الحشد الشعبی: در حمله به پایگاه های نظامی خارجی هیچ اتهامی متوجه حشد نیست

مدیر رسانه‌ای نیروهای الحشد الشعبی تأکید کرد که حشد یک نیروی امنیتی رسمی و تابع دولت عراق است که خود را در قبال روابط خارجی برقرار شده توسط دولت متعهد می‌داند.

میدل ایست نیوز: «مهند العقابی»، مدیر رسانه‌ای نیروهای الحشد الشعبی، تأکید کرد که حشد یک نیروی امنیتی رسمی و تابع دولت عراق است که خود را در قبال روابط خارجی برقرار شده توسط دولت متعهد می‌داند.

او در مصاحبه با خبرگزاری رسمی عراق (واع) تأکید کرد که الحشد الشعبی خود را در قبال روابط خارجی برقرار شده توسط دولت عراق متعهد می‌داند هرچند نسبت به برخی کشورها ملاحظاتی دارد و افزود که «در موضوع حملات به پایگاه‌های نیروهای خارجی هیچ اتهامی متوجه الحشد الشعبی نشده است».

او گفت که هرگونه تحرک نظامی حشد در چارچوب حکومت عراق انجام می‌شود و افزود که حشد چند سال است که تشکیل شده و رهبران و سران آن مشخص‌اند و نام و شمار اعضای آن ثبت و ضبط شده است.

العقابی تأکید کرد که ساختار اداری حشد و نام سران آن و همچنین اعضا و رزمندگان آن مشخص است و افزود برخی از کسانی که خود را وابسته به حشد معرفی می‌کنند و نوعاً عضو این یا آن گروه سیاسی هستند ربطی به حشد ندارند.

او از دستگاه‌های مربوطه خواست که با افرادی که به اسم حشد اظهار نظر و این و آن را تهدید می‌کنند برخورد کند و افزود که سازمان الحشد الشعبی درقبال اظهارات و اقدامات کسانی که عضو رسمی حشد نیستند مسئولیتی ندارد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا