سرخط خبرها

پنج پرونده روی میز مذاکرات تشکل های سیاسی کرد با «مصطفی الکاظمی»

سهم اقلیم از بودجه عمومی، حقوق نیروهای پیشمرگه، نحوه اداره مناطق مورد مناقشه و پرداخت حق کشاورزان و پرونده نفت وگاز پنج موضوع مورد مذاکره تشکل های سیاسی کرد با الکاظمی است. .

میدل ایست نیوز: یک نماینده از اتحادیه میهنی کردستان عراق از پنج پرونده مورد بحث میان نیروهای سیاسی کرد با نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه خبر داد.

«شیروان میرزا»، نماینده اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق، گفت که این پنج پرونده به سهم اقلیم از بودجه عمومی و حقوق نیروهای پیشمرگه و نحوه اداره مناطق مورد مناقشه و پرداخت حق کشاورزان و پرونده نفت وگاز مربوط می‌شود.

او افزود که درمورد بودجه بعید است دولت مرکزی به اختصاص 17 درصد بودجه به اقلیم رضایت دهد و افزود که خواست اقلیم تأمین نیازهایش است و ترجیح می‌دهد درصدی در این باره تعیین نشود.

میرزا تأکید کرد که تاکنون نشستی رسمی میان سران تشکل‌های کرد و الکاظمی برگزار نشده جز دیدار الکاظمی با «فؤاد حسین»، وزیر دارایی، که به بیشتر حالت تبریک گفتن داشت.

همزمان «مهدی عبدالکریم»، عضو حزب دموکرات کردستان عراق، گفت که میان تشکل‌های سیاسی شیعی و سنی و کرد بر سر حمایت از الکاظمی اجماع وجود دارد.

او گفت که با این اجماع الکاظمی می‌تواند طی 15-20 روز آینده دولت خود را معرفی کند.

وی افزود که رایزنی‌های الکاظمی با تشکل‌های سیاسی برای تشکیل کابینه جدید از لحظه مأموریتش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق، هفته گذشته «مصطفی الکاظمی» را مأمور تشکیل کابینه عراق کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا