خبر اولسیاسی

برگزاری نشست مشترک بررسی اوضاع اقتصادی عراق به ریاست «عادل عبدالمهدی» و «محمد الحلبوسی»

این نشست برای بررسی وضعیت مالی و اقتصادی و مخارج دولت در سایه کاهش قیمت جهانی نفت و کاهش تقاضا آن در سایه انتشار ویروس کرونا، و حقوق بودجه مالی عراق، طرح ها و اقدامات و راه حل های پیشنهادی برای مقابله با بحران کرونا در عراق برگزار شد.

میدل ایست نیوز: نشست مشترکی به ریاست «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق و «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق، امروز پنجشنبه 16 آوریل برگزار شد.

این نشست برای بررسی وضعیت مالی و اقتصادی و مخارح و هزینه های دولت در سایه کاهش قیمت جهانی نفت و کاهش تقاضا آن در سایه انتشار ویروس کرونا، و حقوق بودجه مالی عراق، طرح ها و اقدامات و راه حل های پیشنهادی برای مقابله با بحران کرونا در عراق برگزار شد.

به گزارش دفتر اطلاع رسانی عبدالمهدی، در این نشست به دعوت عادل عبدالمهدی، الحلبوسی، «حسن الکعبی»، نایب رئیس اول پارلمان، وزرای نفت، دارایی و برنامه ریزی، رؤسای کمیسیون های مالی، اقتصادی و انرژی پارلمان، مدیر عامل بانک مرکزی و تعدادی از سرپرستان وزارت ها و مشاوران حضور داشتند.

نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق در این نشست، دید خود نسبت به واقعیت اقتصادی و اجتماعی و راه حل های لازم و در راس آن لزوم افزایش منابع کشور، کاهش اتکا بر نفت، حمایت از  طبقات اجتماعی ضعیف تر و تحقق امنیت جامعه و امنیت غذایی و دارویی ارائه کردند.

عبدالمهدی و الحلبوسی هم چنین بر همکاری میان پارلمان و دولت و تداوم نشست ها و مشورت میان کمیسیون های مرتبط برای رسیدن به بهترین راه حل و اقداماتی که نیازهای شهروندان را برآورده کند و موجب تحقق عدالت اجتماعی و منافع عالی کشور شود، تاکید کردند.

در این نشست، وزیر نفت نیز موضع عراق نسبت به کاهش قیمت نفت و سهم همه کشورهای تولید کننده نفت در نشست اخیر اوپک پلاس را بیان کرد.

از طرفی دیگر، وزیر دارایی نیز وضعیت مالی و منابع و مخارج و نیازهای بودجه مالی کشور را بیان کرد.

وزیر برنامه ریزی و روسای کمیسیون های پارلمان نیز تعدادی پیشنهاد و راه حل اقتصادی ارائه کردند.

منبع
موازین نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا