اقتصادیسرخط خبرها

کمک 500میلیون دلاری عربستان به سازمان‌های بین‌المللی برای مقابله با کرونا

عربستان سعودی اعلام کرد که مبلغ 500میلیون دلار را به عنوان سهم خود برای کمک به سازمان‌های بین‌المللی جهت حمایت از تلاش‌های مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داده است.

میدل ایست نیوز: عربستان سعودی که ریاست دوره‌ای گروه 20 اقتصاد برتر جهان را بر عهده دارد، پنج‌شنبه (16 آوریل) اعلام کرد که مبلغ 500میلیون دلار را به عنوان سهم خود برای کمک به سازمان‌های بین‌المللی براي حمایت از تلاش‌های مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، کمک 500میلیون دلاری این کشور با هدف کمک به سازمان‌های بین‌المللی متخصص در زمینه تقویت آماده‌باش، پاسخگویی به بحران‌ها و وضعیت‌های فوق‌العاده، توسعه ابزار و تجهیزات تشخیص، تهیه واکسن‌های جدید و توزیع آنها و همچنین تضمین فراهم کردن امدادها و تجهیزات پیشگیری مورد نیاز برای کارکنان بخش بهداشت و درمان تقدیم شده است.

به نوشته واس «این کمک‌های مالی در چارچوب تعهدات عربستان سعودی طی اجلاس فوق‌العاده مجازی سران گروه 20 انجام می‌شود که ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ماه گذشته برای برگزاری آن فراخوان داده و ریاست آن را بر عهده داشت.»

در اجلاس اخیر گروه 20 سران کشورهای عضو این گروه تعهد کردند کمک‌های حمایتی لازم را از سازمان‌ها و برنامه‌های بین‌المللی در مقابله با شیوع همه‌گیر کرونا به عمل آورند.

پادشاهی عربی سعودی در این راستا 150 میلیون دلار آمریکا برای ائتلاف ابتکارهای آماده‌باش در برابر بیماری‌های همه‌گیر و مبلغ 150 میلیون دلار برای ائتلاف جهانی واکسن‌سازی و ایمن‌سازی و مبلغ 200 میلیون دلار آمریکا برای سازمان‌ها و برنامه‌های بهداشتی متخصص بین‌المللی و منطقه‌ای دیگر اختصاص داده است.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا