سرخط خبرها

اتمام فاز اول ساخت پایگاه نظامی بزرگ ترکیه در حومه رقه

فاز اول ساخت این پایگاه نظامی شامل حفر خندق و ساخت یک دیواره بزرگ و ارسال تجهیزات سنگین نظامی و دستگاه‌های گودبرداری می‌شود.

میدل ایست نیوز: ارتش ترکیه فاز اول ساخت یگ پایگاه نظامی بزرگ در حومه رقه در شمال شرقی سوریه را به پایان رسانده تا بتواند حضور نظامی خود در شمال سوریه را تحکیم بخشد.

منابع محلی به «العربی الجدید» خبر داده‌اند که فاز اول ساخت این پایگاه نظامی شامل حفر خندق و ساخت یک دیواره بزرگ و ارسال تجهیزات سنگین نظامی و دستگاه‌های گودبرداری می‌شود.

این منابع گفته‌اند که این پایگاه در میانه جاده رقه به تل ابیض در حومه شمالی رقه واقع شده است.

نیروهای ترکیه دو روز پیش بخش‌هایی از دیواری مرزی خود با سوریه در نزدیکی شهر تل ابیض را تخریب و تجهیزات نظامی و مهندسی فراوان و صدها عنصر گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه را به این منطقه اعزام کرده‌اند.

ارتش ترکیه ده‌ها ایست بازرسی در حومه حلب، رقه، و حسکه برقرار کرده اما یکی از مراکز اصلی استقرارش کوه شیخ عقیل در نزدیکی شهر باب است.

همزمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه خبر داد که نیروهای امریکایی به‌صورت مخفیانه از پایگاه نظامی جزره در حومه رقه بازدید کرده‌اند تا بار دیگر آن را راه‌اندازی کنند.

این مرکز غیر دولتی تأکید کرده که نیروهای امریکایی همه نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه (قسد) را که پیش‌تر با آنها همکاری می‌کرده‌اند دوباره به همکاری فراخوانده‌اند.

نیروهای قسد اواخر سال گذشته پس از حمله گسترده ارتش ترکیه در منطقه از اطراف رقه عقب‌نشینی کرده بودند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا