خبر اولسیاسی

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق: منتظر تصویب قانون انتخابات و پیوست آن و اختصاص بودجه مالی برای برگزاری انتخابات زودهنگام هستیم

کمیساریای عالی مستقل انتخابات اعلام کرد با تمام تلاش برای آمادگی برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمان عراق بر اساس معیارهای بین المللی عمل می کند.

میدل ایست نیوز: کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق، امروز یکشنبه 19 آوریل، با صدور بیانیه ای در خصوص انتخابات زودهنگام، بیان کرد که منتظر قانون گذاری پیوست های فنی برای آماده سازی قانون آن برای برگزاری انتخابات است.

در این بیانیه آمده: «کمیساریای عالی مستقل انتخابات با تمام تلاش برای آمادگی برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمان عراق بر اساس معیارهای بین المللی عمل می کند.»

در ادامه ذکر شده که کمیساریای عالی مستقل انتخابات در انتظار تصویب قانون انتخابات و جدول های پیوست آن است که حوزه های انتخابیه و تعداد کرسی هر حوزه را علاوه بر اختصاص بودجه انتخابات مشخص می کند.

همچنین اشاره شده که برگزاری انتخابات دارای مراحل مختلفی بر اساس جدول عملیاتی آن است که تلاش و صرف زمانی را می طلبد که با تصویب قانون انتخابات و پیوست و اختصاص بودجه مالی آن آغاز خواهد شد.

بیانیه مذکور توضیح داده که کمیساریای عالی مستقل انتخابات، با شرکای این فرآیند به صورت گسترده ای در ارتباط بوده تا از طریق دیدارهایی با آنها پیام سیاست اعتمادی که کمیساریای بر آن استوار است را به آنها برساند اما ویروس کرونا مانع از این دیدارها شد.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات بر سعی خود برای برگزاری انتخاباتی بی طرف و شفاف در پاسخ به خواسته های ملت عراق و تحقق عدالت مطلوب در پارلمان تاکید کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا