خبر اولسیاسی

گفتگوی تلفنی «عبدالفتاح السیسی» و «برهم صالح»

رئیس جمهوري مصر، طی تماسی تلفنی، با همتای عراقی خود، ضمن تبریک نخست وزیری الکاظمی، در خصوص روابط دوجانبه و ویروس کرونا بحث و گفتگو کرد.

میدل ایست نیوز: «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوري مصر، روز گذشته، 18 آوریل، طی تماسی تلفنی، با «برهم صالح» همتای عراقی خود گفت وگو کرد.

طی این تماس تلفنی، دو طرف بر لزوم تقویت روابط دوجانبه و گسترش همکاری مشترک برای تحقق منافع دو ملت برادر و حمایت از تلاش های عراق برای حفاظت از حاکمیت، ثبات و امنیت خود، تاکید کردند.

السیسی با اشاره به اهمیت نقش عراق در منطقه، مامور شدن «مصطفی الکاظمی»، به نخست وزیری عراق را تبریک گفت و برای وی در تلاش هایش براي تشکیل دولت آرزوی موفقیت کرد.

از طرفی دیگر، صالح با قدردانی از همتای مصری خود بابت تماس وی، با آرزوی پیشرفت و رفاه بیشتر برای مصر، بر روابط برادرانه مستحکم و تاریخی میان دو کشور برادر تاکید کرد.

صالح همچنین با تاکید بر اهتمام عراق برای تقویت چارچوب های همکاری متقابل، از موضع حامیانه مصر از عراق در همه زمینه ها و نقش حیاتی آن در تثبیت همکاری مشترک برای مقابله با بحران ها و چالش های کنونی منطقه قدردانی کرد.

دو طرف هم چنین طی این تماس تلفنی، به تبادل نظر در خصوص تعدادی از مسائل کشورهای عربی و منطقه ای دارای اهمیت مشترک، علاوه بر تلاش های مشترک برای تقویت چارچوب های سه جانبه با اردن، پرداختند.

بررسی اقدامات ملی در دو کشور برای مقابله با پیامدهای انتشار ویروس کرونا و بررسی امکان تبادل تجربه و اطلاعات در این چارچوب میان دستگاه های بهداشتی دو کشور برادر از دیگر موضوعاتی بود که دو طرف طی این تماس با یکدیگر رایزنی کردند.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا