خبر اولسیاسی

اتهام زنی متقابل «انصار الله» و ائتلاف عربی در یمن در خصوص نقض آتش بس

انصار الله یمن و ائتلاف عربی در یمن، یکدیگر را به نقض آتش بس برای مقابله با ویروس کرونا، متهم کردند.

میدل ایست نیوز: گروه حوثی «انصار الله» یمن و ائتلاف عربی به رهبری عربستان، در خصوص نقض آتش بس در یمن برای مقابله با ویروس کرونا، اتهام زنی متقابل به یکدیگر را آغاز کردند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان، پیشتر آغاز آتش بس در یمن را از پنجشنبه 9 آوریل به مدت دو ماه با هدف کاهش رنج ملت یمن برای تمرکز تلاش ها برای مقابله با ویروس کرونا، اعلام کرده بود.

اما گروه حوثی انصار الله یمن، شب گذشته تاکید کرد که یک هواپیمای شناسایی نیروهای ائتلاف عربی در یمن را در استان «الحدیدة» در غرب یمن ساقط کرد.

این گروه در توئیتر خود منتشر کرد که نیروهای انصار الله یمن یک هواپیمای شناسایی متعلق به نیروهای ائتلاف بین المللی را در حال انجام اعمال خصمانه در منطقه الشجن در شهر الدریهمی استان الحدیدة ساقط کرد.

گروه انصار الله یمن، نیروهای ائتلاف عربی و نیروهای مشترک یمن وابسته به دولت را امروز، به اقدام به 68 مرتبه نقض آتش بس در جبهه های الحدیده طی 24 ساعت گذشته متهم کرد.

از طرفی دیگر ائتلاف عربی نیز تاکید کرد که گروه انصار الله، 1096 مرتبه آتش بس در یمن را از طریق اعمال نظامی خصمانه، استفاده از سلاح های سنگین و سبک و شلیک موشک های بالستیک، نقض کرده است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان اعلام کرد که با پایبندی به آتش بس ، بالاترین درجه خویشتن داری در برابر درگیری ها را با وجود حق دفاع از خویش، حفظ خواهد کرد.

منبع
اسپونتیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا