خبر اولسیاسی

تشکیل تیم امریکایی ـ عراقی برای شناسایی هویت رهبر جدید داعش

منابع امنیتی تأکید کرده اند که تعیین هویت و شناسایی تصویر رهبر جدید داعش به معنای انجام نیمی از مأموریت دست یافتن به اوست.

میدل ایست نیوز: یک مقام بلندپایه نظامی در ستاد عملیات مشترک عراق گفت که افزایش فعالیت های گروه تروریستی داعش نشان می دهد که فرماندهی جدید آن توانسته با بقایای این گروه در عراق مرتبط شود و آنها را به اقدام وادارد.

این مقام بلندپایه نظامی تأکید کرد که حملات اخیر داعش حملات چندان قابل توجهی نبوده و بیشتر منفجر کردن بمب دست ساز یا حمله به پاسگاه های نظامی یا ایست های بازرسی با سلاح سبک و فرار از محل حادثه بوده است.

او خبر داد که نیروهای عراقی به صورت حرفه ای در حال تنظیم نقشه حملات داعش و مناطق احتمالی عزیمت گاه های آنها و پیگیری اطلاعاتی آن و تجدید نظر در برنامه های میدانی به خصوص در کرکوک و صلاح الدین و مناطق کوهستانی شمال عراق است.

به گفته این مقام، یک تیم مشترک امریکایی ـ عراقی از فوریه گذشته در حال تلاش برای کسب اطلاعات درباره هویت رهبر جدید داعش موسوم به «ابوابراهیم القریشی» است که داعش اخیرا اعلام بیعت با او کرده است و افزود که اطلاعات قعطی نشان می دهد که این فرد در عراق حضور دارد و فقط تعداد بسیار اندکی از فرماندهان داعش او را از نزدیک دیده اند و می شناسند.

او افزود که براساس معیارهای اطلاعاتی، گزارش های مطرح شده درباره هویت القریشی چندان پذیرفتنی نیست و برخی او را همان «عبدالرحمن المولی» و برخی دیگر «عبدالله العفری»، عضو شورای مرکزی داعش، می دانند که پس از سقوط موصل در 2017 اثری از وی نیست.

منابع امنیتی تأکید کرده اند که تعیین هویت و شناسایی تصویر او به معنای انجام نیمی از مأموریت دست یافتن به اوست.

يرخی شهرهای عراق در روزهای گذشته شاهد سلسله حملات تروریستی به نیروهای امنینی و مناطق شهری بوده که به گفته مقامات در بغداد این حملات تروریستی که توسط داعش انجام می شود موجب مجروح شدن برخی از نظامیان و غیر نظامیان شده است.

بر اساس بیانیه های مکرر واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق، برخی حملات در استان دیالی در شرق عراق در روز گذشته از جمله: انفجار بمب، حمله مسلحانه و افنجار منزل بمب گذاری شده در نزدیکی بعقوبه، 10 زخمی برجای گذاشته که 6 نفر از آنها افراد امنیتی من جمله دو افسر که وضعیت یک نفر آنها ناپایدار است، بودند.

همزمان با این حمله، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که دو موشک کاتیوشا در نزدیکی یک شرکت چینی عامل در زمینه انرژی در منطقه نهروان در شرق بغداد، بدون هیچ خسارتی اصابت کرد.

در کرکوک در شمال عراق نیز، مسئولان محلی گفتند که در شب جمعه، یک پلیس استان را مقتول و رها شده در جاده داقوق-طوزخورماتو پیدا کردند.

طی آخرین گزارش وزارت دفاع عراق نیز، امروز، 3 خمپاره در نزدیکی یک مقر نظامی در الرطبه استان الانبار بدون هیچ خسارتی اصابت کرد.

در خصوص افزایش حملات تروریستی در عراق، یک افسر بلند پایه در وزارت کشور عراق اظهار داشت که این وزارت، افزایش این حملات به خصوص در دو استان دیالی و کرکوک را رصد می کند.

وی در گفت وگویی با پایگاه خبری «العربی الجدید»، توضیح داد که بقایای عناصر داعش، از شکاف امنیتی در برخی مناطق برای حملات مکرر خود سوء استفاده می کند.

این مسئول که نخواست نامش فاش شود اشاره کرد که راه حل از بین بردن این حملات، در افزایش تلاش اطلاعاتی با همکاری اهالی مناطق دارای تنش امنیتی علاوه بر اجرای عملیات های امنیتی برای کشف پناهگاه های گروه های تروریستی، نهفته است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا