سرخط خبرهاسیاسی

دیدار و گفت وگوی «محمدجواد ظریف» با «بشار اسد» و «ولید المعلم»

وزیر امور خارجه ایران در سفر به دمشق با «بشار اسد» رییس جمهور و «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «حمدجواد ظریف» ‎وزیر امور خارجه ایران در سفر به دمشق با «بشار اسد» رییس جمهور و «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

بشار اسد رییس جمهور سوریه در ابتدای این دیدار مراتب تسلیت دولت وملت سوریه بخاطر جان باختگان کرونا در ایران را ابرار داشت.

رئیس جمهور سوریه همچنین با اشاره به شهادت سردار سلیمانی به نقش بی بدیل وی در مبارزه ضد تروریسم در
سوریه اشاره و از همراهی با ملت سوریه در مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

ظریف نیز در این دیدار با تشکر از ابراز همدردی رئیس جمهور سوریه پیرامون جانباختگان کرونا اظهار داشت که اکنون نیات واقعی آمریکا در رابطه با عدم رفع تحریمهای ظالمانه علیه ملتها در شرایط سخت مبارزه با این بیماری بر ملا شده است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین از حضور نمایندگان سوریه در ایران برای مراسم تشیع و بزرگداشت سردار شهید سلیمانی قدردانی و تاکید کرد با شهادت سردار سلیمانی هیچ تغییری در مسیر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و مبارزه با تروریسم در منطقه رخ نخواهد داد.

ظریف با اشاره به تماس تلفنی روز گذشته «گیر پترسون» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و مشورتهایی که قرار است در آینده نزدیک بین ایران، ترکیه و سوریه به عنوان کشورهای ضامن روند استانه برگزار شود، پیرامون آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی، تحولات ادلب و همچنین روند سیاسی با رئیس جمهور این کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر خارجه ایران که پیش از ظهر امور وارد دمشق شد با «ولید المعلم»، وزیر امور خارجه سوریه، نیز دیدار کرد.

روز گذشته «سیدعباس موسوی» روز یکشنبه اعلام کرد که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دوشنبه برای دیدار و گفت وگو با مقامات سوریه عازم دمشق خواهد شد.

وی ادامه داد که ظریف در این سفر یک روزه با بشار اسد رئیس جمهوری و ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه دیدار و در خصوص روابط دو جانبه، تحولات منطقه‌ای و نیز آخرین تحولات سیاسی و میدانی مبارزه سوریه علیه تروریسم گفت و گو و تبادل نظر خواهد کرد.

آخرین باری که وزیر امور خارجه ایران به سوریه سفر کرد، فروردین ماه سال گذشته بود. وی در این سفر با مقامات ارشد سوریه، از جمله رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و در مورد تقویت روابط دوجانبه و تحولات منطقه رایزنی و گفت‌وگو کرد.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا