اقتصادیخبر اول

آغاز اجرای «پروژه ملی اشتغال جوانان» در عراق/ ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سه سال

سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق گفت که سازوکار این پروژه پرداخت وام های کوچک با سود پایین به جوانانی است که ایده هایی برای اشتغال زایی دارند.

میدل ایست نیوز: وزارت برنامه ریزی عراق با همکاری بانک مرکزی و تعدادی از بانک های خصوصی این کشور «پروژه ملی اشتغال جوانان» را با بستن اولین قرارداد آن در استان ذی قار (مرکز آن: ناصریه) راه اندازی کرد.

«عبدالزهره الهنداوی»، سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق، گفت که این پروژه در عراق بی سابقه است و سازوکار آن پرداخت وام های کوچک با سود پایین به جوانانی است که ایده هایی برای اشتغال زایی دارند.

او در مصاحبه با روزنامه دولتی «الصباح»، چاپ بغداد، گفت که این وام ها برای افراد و پروژه های زیر 10 نفر بین 35-50 میلیون دینار (حدود 30-45 هزار دلار)  برای پروژه های بالای 10 نفر 350-500 میلیون دینار  است.

وی افزود که این مبالغ در بازه زمانی ده ساله تصفیه می شود و پرداخت آن بعد از سال سوم خواهد بود.

او گفت که اولین قرارداد این پروژه در استان ذی قار انجام شده و در مرحله اول حدود 2300 فرصت شغلی ایجاد می کند و دو قطعه زمین برای ایجاد شهرک کشاورزی و شهرک صنعتی نیز به این پروژه اختصاص یافته است.

وی افزود که این پروژه در دیگر استان ها هم اجرا خواهد شد و در حال حاضر در حال تلاش برای یافتن ضامن هایی برای وام ها در هر استان هستیم و گفت که استان های نجف، بغداد، دیوانیه، نینوا، بصره، و انبار در این پروژه تعریف شده اند.

وزارت برنامه ریزی عراق امیدوار است که با اجرای این پروژه در 6 استان عراق طی 3 سال یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا