سرخط خبرها

تظاهرات مردمی در مناطق مختلف لبنان در اعتراض به وضعیت بد معیشتی

صد ها تن از شهروندان لبنانی، با رعایت و پایبندی به توصیه ای بهداشتی و اقدامات فاصله گذاری اجتماعی، نسبت به وضعیت بد معیشتی در کشور اعتراض کردند.

میدل ایست نیوز: صدها تن از شهروندان لبنانی، صبح امروز (سه شنبه 21 آوریل) در مناطق مختلفی از لبنان همزمان با برگزاری اولین جلسه پارلمان لبنان، در اعتراض به وضعیت بد معیشتی دست به تظاهرات زدند.

فعالان تظاهرات مدنی در لبنان که از 17 اکتبر سال 2019 در زمینه اعتراضات مردمی لبنان فعالیت می کنند، اعتراضاتی مردمی علیه سیاست های اقتصادی لبنان با رعایت تدابیر و اقدامات فاصله گذاری اجتماعی در کشور برای مقابله با ویروس کرونا به راه انداختند.

از جمله اقداماتی که تظاهرات کنندگان به آن پایبند بودند، علاوه بر استفاده از ماسک بهداشتی، استفاده از خودروهای با پلاک زوج برای عبور و مرور در خیابان ها بود از آنجا که وزارت کشور لبنان این تصمیم را اتخاذ کرده بود.

همزمان پارلمان لبنان در چارچوب تدابیر خاص برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، اولین جلسه خود را با رعایت اقدامات پیشگیرانه از مقر پارلمان به کاخ «اونسکو» انتقال داد.

تظاهرات کنندگان تاکید کردند که این تظاهرات پیام تاکید بر ادامه انقلابی که متوقف نخواهد شد و مطالبه مبارزه با فساد و مجازات فاسدان، پس از پایان بحران کرونا و خروج مردم از قرنطینه است.

در صیدا نیز تظاهرات کنندگان با رعایت و پایبندی به توصیه ای بهداشتی، با در دست داشتن پرچم لبنان اقدام به تظاهرات کرده و معترضان در قرنطینه خانگی نیز در تایید این حرکت پرچم لبنان بر ساختمان ها و منازل خود برافراشتند.

منبع
اسپونتیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا