سرخط خبرها

حملات هوایی اسرائیل مانعی در مسیر تحرکات حزب‌الله‌ لبنان در سوریه

نیروی هوایی اسرائیل اخیرا حملات خود علیه تحرکات حزب‌الله لبنان در سوریه را تشدید کرده است.

میدل ایست نیوز: نیروی هوایی اسرائیل اخیرا حملات خود علیه تحرکات حزب‌الله لبنان در سوریه را تشدید کرده است تا این چنین در مسیر تلاش‌های این گروه همسو با ایران برای تثبیت حضور نظامی خود در سوریه سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی کند.

جنگنده‌های اسرائیلی در تازه‌ترین اقدام، بامداد امروز مقر حزب‌الله واقع در منطقه المشتل در نزدیکی فرودگاه شهر تدمر را هدف قرار داد.

در همین رابطه، دیدبان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد جنگنده‌های اسرائیلی از حریم هوایی لبنان اقدام به شلیک موشک به سمت محل تجمع نیروهای حزب‌الله در بیابان تدمر کرد است.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) هم اعلام کرد: سامانه پدافند هوایی ارتش سوهریه در آسمان تدمر با موشک‌های اسرائیلی درگیر شده وشماری از آن را پیش از اصابت به هدف، ساقط کرده است.

هواپیماهای اسرائیلی در بیستم ماه مارس گذشته نیز طی عملیاتی پهپادی خودروی وابسته به یکی از فرماندهان حزب الله در منطقه مرزی مابین سوریه و لبنان را هدف گرفته بود.

حمله بامداد امروز دومین حمله هوایی اسرائیل در کمتر از یک ماه گذشته به شمار می رود، تل‌آویو با این حملات گاه و بی‌گاه خود تلاش دارد تا هرچه بیشتر عرصه را برای فعالیت‌های نیروهای همسو با ایران در سوریه تنگ‌تر نماید و مانع از قدرت‌گیری نظامی بیش از حد آنها در نزدیکی مرزهای خود شود.

از زمان آغاز درگیری‌های سوریه از سال 2011 میلادی، ارتش اسرائیل صدها حمله هوایی علیه مواضع ارتش سوریه، اهداف ایرانی و گروه‌های همسو با آن در سوریه و عراق انجام داده است.

مقامات اسرائیلی هم بارها تاکید کرده اند که به اقدامات خود برای مقابله با نهادینه‌ شدن حضور نظامی ایران در سوریه و ارسال تسلیحات پیشرفته به حزب‌الله لبنان ادامه خواهند داد.

منبع
العرب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا