خبر اولسیاسی

دفتر نخست وزیر عراق اعطای زمین به کتائب حزب الله در منطقه خضراء را کاملا تکذیب کرد

در پی انتشار اخباری درباره اعطای یک قطعه زمین در منطقه حفاظت شده خضراء بغداد به گروه کتائب حزب الله عراق، دفتر نخست وزیر عراق بیانیه ای در این باره صادر کرد.

میدل ایست نیوز: در پی انتشار اخباری درباره اعطای یک قطعه زمین در منطقه حفاظت شده خضراء بغداد به گروه کتائب حزب الله عراق، دفتر نخست وزیر عراق بیانیه ای در این باره صادر کرد.

در این بیانیه که چهارشنبه شب منتشر شده آمده که «اخیرا برخی شبکه های اجتماعی و رسانه ها خبری دروغین درباره اعطای یک قطعه زمین در منطقه خضراء به کتائب حزب الله توسط دفتر نخست وزیری منتشر شده است».

این بیانیه تأکید کرده که این خبر را کاملا تکذیب و تأکید می کند که دفتر نخست وزیر اساسا صلاحیت قانونی اعطای مالکیت یک زمین برای سرمایه گذاری یا هر منظور دیگر در منطقه خضراء یا هر منطقه دیگری را ندارد.

در این بیانیه آمده که دولت فعلی عراق به ریاست «عادل عبدالمهدی» هرگز به چنین اقدامی در منطقه خضراء برای هیچ گروهی دست نخواهد زد و بر این اساس از کسانی که «این اطلاعات خلاف واقع و دارای اهداف و اتگیزه های روشن را آن هم در این زمان خاص منتشر کرده اند برخورد قانونی خواهد کرد».

این شایعات همزمان با علنی شدن جدایی تیپ های تابع عتبات مقدس و نمایندگی مرجعیت عالی شیعه و صدور بیانیه رسمی در این باره از دفتر نخست وزیر دولت پیشبرد امور منتشر شده است.

ظهر امروز دفتر «عادل عبدالمهدی» با صدور نامه ای خطاب به رئیس سازمان الحشد الشعبی، از جدایی تیپ های 2، 11، 26، 44 و پیوستن اداری و عملیاتی آن به فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق خبر داد.

تبپ 2: تیپ رزمی امام علی (ع)،تیپ 11: تیپ رزمی علی اکبر، تیپ 26: تیپ رزمی العباس و تیپ 44: تبپ انصار المرجعية از جمله تیپ های جدا شده از الحشد الشعبی هستند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا