خبر اولسیاسی

«عبدالکریم الخلف»: فرمانده کل نیروهای مسلح با بیانیه صادر شده در خصوص تیپ های الحشد الشعبی موافقت نکرده است

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، تاکید کرد که فرماندهی کل نیروهای مسلح با بیانیه صادر شده در خصوص تیپ های الحشد الشعبی موافقت نکرده است.

میدل ایست نیوز: سرتیپ «عبدالکریم الخلف»، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، امروز جمعه، تاکید کرد که فرماندهی کل نیروهای مسلح با بیانیه صادر شده در خصوص تیپ های الحشد الشعبی موافقت نکرده است.

وی با صدور بیانیه ای گفت: «فرمانده کل نیروهای مسلح در خصوص بیانیه صادر شده در تاریخ 23 شعبان مصادف با 23 آوریل از جانب تیپ های 2،11،26 و44 که در رسانه های منتشر شده، مذاکره یا موافقتی نکرده است.»

الخلف افزود: «فرآیند ارتباط این گروه های مجاهد با فرماندهی کل نیروهای مسلح، فقط ارتباط اداری و عملیاتی است و بسیاری از اموری که در بیانیه مذکور آمده را در بر نمی گیرد.»

وی در پایان بر اهمیت حفاظت از وحدت الحشد الشعبی و تسلیم بودن همه تیپ ها در راستای چارچوب های انضباطي و نظامی و دستورات فرماندهان عالی نظامی که مانند دیگر نیروهای مسلح است تاکید کرد.

پیشتر تیپ های چهارگانه وابسته به عتبات عالیات با صدور بیانیه ای مشترک درباره تصمیم خروج از سازمان «الحشد الشعبی» و ارتباط مستقیم با فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق توضیح دادند.

در این بیانیه، اعلام شده که پیوستن سایر نیروها و تیپ هایی که مایلند بر اساس معیارهای ملی، ضوابط قانونی و پایبندی به قانون اساسی نیز از سازمان الحشد الشعبی خارج شوند بررسی می شود و برای هماهنگی های لازم برای انتقال سایر نیروها و تیپ ها با فرماندهان و مدیران الحشد الشعبی، هماهنگ خواهد شد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا