خبر اولسرخط خبرها

«بغداد الیوم»: تشکل های سیاسی از «الکاظمی» خواسته اند که در لیست وزرای پیشنهادی تجدید نظر اساسی کند

در جلسه ای سران گروه های سیاسی مخالفت خود را با کابینه اعلام کرده و توافق شد که همه نام های مطرح شده در کابینه پیشنهادی عوض شوند.

میدل ایست نیوز: یک منبع سیاسی خبر داد که در جلسه جمعه شب «مصطفی الکاظمی» با سران تشکل های سیاسی که در منزل «هادی العامری» برگزار شد کابینه پیشنهادی الکاظمی بررسی شده است.

این منبع آگاه به «بغداد الیوم» گفت که در این جلسه سران گروه های سیاسی مخالفت خود را با کابینه اعلام کرده اند و توافق شده که همه نام های مطرح شده در کابینه پیشنهادی عوض شوند.

«محمد الغبان»، رئیس فراکسیون فتح (شاخه سیاسی الحشد الشعبی) نیز با انتشار توئیتی نوشت که برخی تشکل های سیاسی شیعی در انتخاب وزرا به الکاظمی آزادی عمل داده اند اما او به گزینه های تحمیلی تشکل های سیاسی کرد و اهل سنت رضایت داده است.

وی افزود که این وضعیت باعث دوگانگی در انتخاب اعضای کابینه شده و رأی اعتماد گرفتن آنان را پیچیده می کند.

همزمان «کاطع الرکابی»، نماینده مجلس از ائتلاف دولت قانون نیز خبر داد که تشکل های سیاسی بر مخالفت خود با برخی گزینه های پیشنهادی وزارتخانه ها به خصوص وزارت جوانان و خارجه تأکید کرده اند.

الرکابی پیش بینی کرد که در جلسه رأی اعتماد به کابینه که احتمالا در هفته جاری برگزار شود، 15 عضو کابینه پیشنهادی رأی اعتماد بگیرند.

چهارشنبه شب (22 آوریل) «مصطفی الکاظمی» لیستی از وزرای پیشنهادی خود را به  سران تشکل های سیاسی اعلام کرد و به آنان 48 ساعت فرصت داد که اعتراضات خود را مطرح کنند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا