سرخط خبرها

روسیه: امریکا درباره آمار بالای ابتلای سربازانش به کرونا در سوریه پنهانکاری می کند

«ماریا زاخارووا» تأکید کرد که مسئولیت کامل سلامتی شهروندان غیر نظامی منطقه تنف و اردوگاه پناهجویان در رکبان و تأمین نیازهای انسانی آنها بر عهده ایالات متحده است.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه روسیه هشدار داد که گزارش هایی در دست دارد که نشان دهنده «شیوع گسترده ویروس کرونا» در میان سربازان امریکایی در سوریه است و ایالات متحده را به سرپوش نهادن عمدی بر این واقعیت متهم کرد.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه مطبوعاتی هفتگی خود تأکید کرد که گزارش ها نشان دهنده شمار بسیار بالای ابتلا به ویروس کرونا در میان سربازان امریکایی در سوریه است و افزود که ایالات متحده به صورت عامدانه درباره این موضع پنهانکاری پیشه کرده است.

او افزود که به طور خاص این وضعیت در شرق فرات و جنوب سوریه دیده می شود و تأکید کرد که مسئولیت کامل سلامتی شهروندان غیر نظامی منطقه تنف و اردوگاه پناهجویان در رکبان و تأمین نیازهای انسانی آنها بر عهده ایالات متحده است.

همزمان «دیوید سوانسون»، مسئول دفتر سازمان ملل برای هماهنگی انسانی، از وضعیت اردوگاه رکبان به علت کمبود مواد غذایی و کمک های پزشکی ابراز نگرانی شدید کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز رسما از سازمان ملل خواست که وضعیت این اردوگاه را بررسی کند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا