سرخط خبرها

محاکمه یک عراقی در آلمان به اتهام جنایت علیه بشريت و عضويت در داعش

طبق اعلام دادستانی آلمان یک عراقی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ از اعضای فعال گروه خلافت اسلامی در سوریه، عراق و ترکیه بوده است.

میدل ایست نیوز: محاکمه یک مرد عراقی به اتهام قتل عام و جنایت علیه بشریت روز جمعه ۵ اردیبهشت در فرانکفورت آلمان آغاز شد.

دادستانی آلمان او را متهم کرده که به عنوان یکی از اعضای گروه «داعش» در جرایم این گروه با هدف ریشه کن کردن اقلیت ایزدی عراق شرکت داشته و یک دختر بچه پنج ساله ايزدی را به عنوان برده خریداری کرده و در هوای گرم به زنجیر بسته بود و از تشنگی کشته است.

این مرد که طبق قوانین آلمان نامش اعلام نشده در صورت اثبات این جرایم و همچنین به دلیل عضویت در گروه تروریستی داعش و مرگ یک دختر ایزدی به حبس ابد محکوم خواهد شد.

طبق اسناد دادگاه این فرد که فقط به نام ال – ج و ۲۷ ساله معرفی شده به اتهامات خود اعتراض نکرده و در اولین جلسه دادگاه بدون هیچ توضیح دیگری هویت خود به عنوان متهم را تایید کرده است.

محاکمه همسر این فرد که یک زن ۲۸ ساله آلمانی است که به اسلام گرائیده و فقط با نام «جنیفر» معرفی شده از آوریل سال گذشته به اتهام ارتکاب جرایم جنگی، قتل و عضویت در یک گروه تروریستی در شهر مونیخ آغاز شده است.

ال -ج در آن زمان فراری بود ولی مدتی بعد در یونان دستگیر شد و در ماه اکتبر به آلمان تحویل داده شد. طبق اعلام جرم دادستانی او از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ از اعضای فعال گروه خلافت اسلامی در سوریه، عراق و ترکیه بوده است.

دادستانی می گوید متهم در سال ۲۰۱۵ یک زن ایزدی و دختر ۵ ساله او را به عنوان برده خریداری کرده است. این مادر و دختر در اوت ۲۰۱۴ توسط این گروه به اسارت گرفته شده و بارها به صورت برده خرید و فروش شدند.

سازمان ملل متحد حملات گروه «خلافت اسلامی» به سرزمین اجدادی اقلیت ایزدی در سال ۲۰۱۴ را یک نسل کشی می‌داند و می‌گوید این اقلیت که جمعیت آنها حدود ۴۰۰ هزار نفر است «آواره شده یا به قتل رسیده و یا اسیر شده ا‌ند، مردانشان اگر اسلام را نمی‌پذیرفتند اعدام می‌شدند، پسران خردسال را به زور وادار می‌کردند برای گروه خلافت اسلامی بجنگند و زنان و دختران را به عنوان برده می‌فروختند.

منبع
رادیو فردا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا