سرخط خبرها

«مصطفی الکاظمی» برای رایزنی بر سر تشکیل دولت جدید به اقلیم کردستان سفر می‌کند

عضو اتحادیه میهنی کردستان از قصد «مصطفی الکاظمی» برای سفر به اقلیم کردستان به منظور رایزنی درخصوص تشکیل دولت جدید خبر داد.

میدل ایست نیوز: «طه امین»،نماینده پارلمان عراق و عضو اتحادیه میهنی کردستان از قصد «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه برای سفر به اقلیم کردستان به منظور رایزنی درخصوص تشکیل دولت جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، طه امین تصریح کرد: «مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق به زودی برای رایزنی درمورد تشکیل دولت و گفت‌وگو بر سر اسامی وزرای کُرد به اقلیم کردستان سفر خواهد کرد.»

وی با بیان اینکه پارلمان به زودی جلسه رای اعتماد را برگزار خواهد کرد، اظهار داشت: «دولت جدید شامل 22 وزارتخانه است که 11 مورد آن برای گروه‌های شیعی، 6 وزارتخانه برای اهل سنت و  5 وزارتخانه برای کُردها خواهد بود و 3 نامزد برای هر وزارتخانه معرفی شده است.»

 یک منبع سیاسی پیشتر اعلام کرد که در جلسه جمعه شب «مصطفی الکاظمی» با سران تشکل های سیاسی که در منزل «هادی العامری» برگزار شد کابینه پیشنهادی الکاظمی بررسی شده است.

این منبع آگاه گفت که در این جلسه سران گروه های سیاسی مخالفت خود را با کابینه اعلام کرده اند و توافق شده که همه نام های مطرح شده در کابینه پیشنهادی عوض شوند.

«محمد الغبان»، رئیس فراکسیون فتح (شاخه سیاسی الحشد الشعبی) نیز با انتشار توئیتی نوشت که برخی تشکل های سیاسی شیعی در انتخاب وزرا به الکاظمی آزادی عمل داده اند اما او به گزینه های تحمیلی تشکل های سیاسی کرد و اهل سنت رضایت داده است.

وی افزود که این وضعیت باعث دوگانگی در انتخاب اعضای کابینه شده و رأی اعتماد گرفتن آنان را پیچیده می کند.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا