سرخط خبرها

بررسی سه لیست از وزرای پیشنهادی «مصطفی الکاظمی» در سازمان بازپرسی و عدالت

رئیس سازمان بازپرسی و عدالت گفت که هیچ یک از نام های ارسال شده مشمول قوانین این سازمان نبوده اند.

میدل ایست نیوز: «باسم البدری»، رئیس سازمان بازپرسی و عدالت عراق، از بررسی نام های سه لیست ارسالی ازجانب «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه در عراق، خبر داد.

البدری گفت که سازمان بازپرسی و عدالت روند بررسی نام های ارسالی ازجانب الکاظمی را به پایان رسانده و افزود که لیست اول شامل 17 نام و لیست دوم شامل 4 نام و لیست سوم شامل 7 نام بوده است.

او گفت که هیچ یک از نام های ارسال شده مشمول قوانین بازپرسی و عدالت نبوده اند.

البدری تأکید کرد که اقدامات این هیئت براساس قانون اساسی تنظیم شده و بخشی از مسئولیت های این هیئت بررسی صلاحیت نامزدهای مناصب عالی در کشور است و هرکس که مشمول این قوانین شمرده شود از نامزدی محروم می شود.

وی افزود که قانون جدید بازپرسی و عدالت مصوب  2008 به دقت سازوکار اجرای قوانین بعثی زدایی و حقوق کسانی را که مشمول این قوانین قرار می گیرند تعیین کرده است و تأکید کرد که به موجب این قانون فعالیت وابستگان به حزب بعث در دولت ممنوع است اما آنها از حقوقی همچون دریافت حقوق بازنشستگی برخوردارند.

وی تأکید کرد که کابینه «عادل عبدالمهدی» پیش از معرفی و گرفتن رأی اعتماد از مجلس به سازمان بازپرسی و عدالت ارجاع داده نشد و در آن کابینه کسانی مشمول قوانین این سازمان بودند ازجمله «نعیم الربیعی»، وزیر ارتباطات که انتخاب وی اقدامی خلاف قانون بوده و مسئولیت آن متوجه شخص نخست وزیر است.

سازمان بازپرسی و عدالت صلاحیت نامزدها را براساس عدم وابستگی به حزب بعث و نداشتن پرونده های فساد بررسی می کند.

منبع
السومریه نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا