سرخط خبرها

عقب‌نشینی حزب دموکرات اقلیم کردستان از معرفی دوباره «فواد حسین» برای وزارت دارایی

پس از آنکه معرفی دوباره «فواد حسین» برای تصدی وزارت داریی با مخالفت گروه‌های سیاسی شیعی مواجه شد، حزب دموکرات اقلیم کردستان از موضع قبلی خود در این باره عقب‌نشینی کرد.

میدل ایست نیوز: پس از آنکه معرفی دوباره «فواد حسین» برای تصدی وزارت داریی با مخالفت گروه‌های سیاسی شیعی مواجه شد، حزب دموکرات اقلیم کردستان از موضع قبلی خود در این باره عقب‌نشینی کرد.

«وصفیه شیخو»، نماینده پارلمان عراق و عضو حزب دموکرات اقلیم کردستان در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد:«حزب دموکرات اصراری بر نامزدی فواد حسین یا هر شخص دیگری ندارد و اگر از ما خواسته شود نامزد جایگزینی انتخاب کنیم، این کار را طبق مشخصه‌های مدنظر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه انجام خواهیم داد.»

وی افزود: «در حزب دموکرات اقلیم کردستان شخصیت‌های بسیاری وجود دارند که می توانند عهده‌دار مناصب وزارتی شوند، ما مشکلی در انتخاب افراد جایگزین نداریم اما نخست‌وزیر باید مشخص کند چه می خواهد و این امر باید با مشورت حزب دموکرات انجام شود تا ما شخصیت جایگزین را معرفی کنیم.»

در همین رابطه، منبعی آگاه پیشتر اعلام کرده بود که حزب دموکرات بنا به این اعتقاد که کسب رای اعتماد توسط فواد حسین به علت اعتراضات گروه‌های سیاسی دشوار خواهد بود، تصمیم به دست شستن از وی گرفته است و جایگزین وی از رهبران طراز اول این حزب و از میان یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب دموکرات خواهد بود.

25 تن از نمایندگان پارلمان عراق پیشتر شکایتی علیه فواد حسین به علت هدر دادن بیت المال و سوء استفاده از موقعیت خود به نفع اقلیم کردستان نزد هیات پاکدستی مطرح کرده بودند.

فواد حسین، وزیر دارایی دولت مستعفی کنونی از اعضای حزب دموکرات است و پیشتر ریاست دفتر «مسعود بارزانی»، رهبر این حزب را برعهده داشت.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا