سرخط خبرها

نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب برای بررسی تلاش اسرائیل برای انضمام بخش های تازه ای از کرانه باختری

نایب دبیر کل اتحادیه عرب، از نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای عربی برای بررسی گزینه های پیش روی کشورهای عربی درقبال اسرائیل خبر داد.

میدل ایست نیوز: «حسام زکی»، نایب دبیر کل اتحادیه عرب، از نشست فوق العاده غیر دوره ای وزرای خارجه کشورهای عربی برای بررسی گزینه های پیش روی کشورهای عربی درقبال اسرائیل درصورت انضمام اراضی تازه ای از کرانه باختری به اسرائیل خبر داد.

حسام زکی گفت که این نشست فوق العاده ازطریق ویدئوکنفرانس به ریاست دوره ای عمان برگزار می شود و افزود که هدف از آن بررسی راه های گوناگون حمایت سیاسی و حقوقی و مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین دربرابر نقشه های اسرائیل و تأمین امکانات لازم برای دولت فلسطین برای دفع خطر ویروس کرونا و پیامدهای آن است.

او گفت که تحرکات سیاسی در این باره توسط «احمد ابوالغیط»، دبیر کل اتحادیه عرب، آغاز شده و وی اخیرا نامه ای از «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل، دریافت کرده که در آن بر مخالفت سازمان ملل با برنامه های اسرائیل برای انضمام بخش هایی از کرانه باختری به اسرائیل تأکید کرده و آن را باعث بسته شدن همه راه های مذاکره میان اسرائیل و فلسطین و پایان راه حل دو کشوری دانسته است.

نامه گوترش پاسخ وی به نامه ابوالغیط بوده که در آن درباره خطر سوءاستفاده اسرائیل از درگیری افکار عمومی جهان به ویروس کرونا برای تثبیت وضع موجود و انضمام اراضی تازه به اسرائیل هشدار داده و از سازمان ملل خواسته که مسئولیت خود را در این باره بر عهده بگیرد و به ثبات و امنیت منطقه کمک کند.

دبیر کل اتحادیه عرب نامه مشابهی نیز به وزرای خارجه اعضای دائم شورای امنیت و آلمان و مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا ارسال کرده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا