خبر اولسیاسی

پافشاری شورای انتقالی جنوب بر مواضع خود درباره جنوب یمن به رغم مخالفت سازمان های عربی و بین المللی

شورای انتقالی جنوب یمن تأکید کرد که «اختیارات خود را از ملت گرفته» و «از منافع ملت و تأمین امنیت و ثبات» کوتاه نمی آید.

میدل ایست نیوز: شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات است و روز شنبه گذشته با اعلام خودمختاری در مناطق جنوب و حالت فوق العاده، تأکید کرد که «اختیارات خود را از ملت گرفته» و «از منافع ملت و تأمین امنیت و ثبات» کوتاه نمی آید.

«نزار هیثم»، سخنگوی شورای انتقالی جنوب، با انتشار توئیتی تأکید کرد که «سیلی خوردن های کسانی که در پی توطئه علیه جنوب بودند ادامه دارد، کافی است ببینیم که کشورهای عربی و کشورهای جهان چگونه بر ضرورت اجرای توافق ریاض و ایجاد راه حلی مسالمت آمیز که تأمین کننده حقوق جنوب باشد تأکید کرده اند».

او افزود که «تصمیم ما تأمین منافع ملتمان و امنیت و ثبات برای خاکمان است و از آن کوتاه نمی آییم».

«فضل الجعدی»، عضو هیئت رئیسه شورای انتقالی نیز تأکید کرد که این شورا اختیارات خود را از ملت گرفته و آنچه تاکنون به دست آمده متعلق به ملت است و عقب نشینی از آن هرگز امکان نخواهد داشت.

ازسوی دیگری «عبدالملک المخلافی»، مشاور «عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهور دولت مورد عربستان در یمن، تأکید کرد که شورای انتقالی با این اقدام یکجانبه نمی تواند هیچ پروژه ای را پیش ببرد.

او گفت که اقدام شورای انتقالی فاقد آینده نگری است و باعث می شود که رفتارهایشان برای مردم مناطق جنوبی فاجعه آفرین باشد.

المخلافی شورای انتقالی را «نماینده احساساتی منافع کوچک و روستایی» خواند و آن را عامل تعطیلی زندگی و خدمات در استان عدن و ایجاد آشوب دانست.

پیش از این سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا و ائتلاف عربستان و امارات برای جنگ در یمن و اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج و سازمان همکاری اسلامی در بیانیه های جداگانه ای اعلام خودمختاری از جانب شورای انتقالی جنوب را محکوم و بر ضرورت اجرای توافق نامه ریاض که میان شورای انتقالی جنوب و دولت مورد حمایت عربستان در یمن امضا شد تأکید کردند.

شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت مستقیم امارات متحده عربی است از ماه اوت گذشته کنترل وضعیت در عدن را به دست دارد. برخی مقامات دولت مورد حمایت عربستان در یمن، امارات را به انجام دومین کودتای نظامی در یمن پس از انقلاب حوثی ها متهم می کنند.

ابوظبی این اتهامات را رد کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا