سرخط خبرها

اتحادیه عرب تسریع در اصلاح اقتصاد و پاسخ به مطالبات مردم را از دولت لبنان خواستار شد

اتحادیه عرب، تسریع در اتخاذ اقدامات عملی و فوری برای اصلاح اقتصاد و پاسخ به مطالبات مردم لبنان را از دولت این کشور خواستار شد.

میدل ایست نیوز: اتحادیه عرب با تاکید بر اینکه اوضاع در لبنان ممکن است به سمت عواقب ناگواری کشیده شود، تسریع در اتخاذ اقدامات عملی و فوری برای اصلاح اقتصاد و پاسخ به مطالبات مردم لبنان را از دولت این کشور خواستار شد.

این در حالی است که خشونت و درگیری در تظاهرات میان تظاهرات کنندگان و ارتش لبنان در شهر طرابلس به اوج خود رسید.

در همین راستا «حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب، امروز در بیانیه ای گفت: «تحولات فوری در لبنان و تنش های مخاطره آمیز در میان تظاهرات کنندگان و ارتش لبنان به خصوص در طرابلس، تحولاتی است که ناراحت کننده است.»

وی با تسلیت به خانواده شهید روز 27 آوریل، افزود: «وضعیت در لبنان و به خصوص در رابطه با تظاهرات دقیق است و امکان  دارد به سرعت به سمت عواقب ناگواری کشیده شود؛ ما امید داریم که دوراندیشی فرماندهی ارتش و دستگاه های امنیتی در رفتار حرفه ای و مسئولانه از کشیده شدن کشور به سمت نامعلومی جلوگیری کند.»

زکی از دولت لبنان خواست تا در اتخاذ گام هایی عملی و فوری برای حل این بحران اقتصادی و اصلاح اقتصاد کشور و پاسخ به مطالبات ملت لبنان تسریع کند و اشاره کرد که شاخص هایی داریم که نشان می دهد این امر به زودی محقق می شود.

شب گذشته در سومین شب اعتراضات شماری از بانک های طرابلس، در شمال لبنان به آتش کشیده شد و درگیری‌هایی بین معترضان و نیرو ‌های ارتش روی داد که منجر به کشته شدن یک مرد 20 ساله شد.

اعتراضاتی که از آنها در لبنان به «نسخه دوم انقلاب اکتبر» یاد می شود یکشنبه گذشته با آتش زدن لاستیک ها و بستن خیابان ها آغاز شد و دوشنبه شب به درگیری هایی با نیروهای امنیتی در چند نقطه به خصوص طرابلس انجامید.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا