سرخط خبرها

انفجار تانکر بمب‌گذاری شده در عفرین سوریه ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت

وزارت دفاع ترکیه این حمله را منتسب به گروهای کُرد ی.پ.گ/پ.ک.ک دانسته، شمار کشته شدگان را ۴۰ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۴۷ نفر اعلام کرده است.

میدل ایست نیوز: انفجار یک دستگاه تانکر بمب‌گذاری شده در شهر عفرین سوریه در روز سه‌شنبه (۲۸ آوریل) جان شماری از غیرنظامیان را گرفت و چند زخمی برجای گذاشت.

«آناتولی»، خبرگزاری رسمی ترکیه به نقل از وزارت دفاع ترکیه این حمله را منتسب به گروهای کُرد ی.پ.گ/پ.ک.ک دانسته، شمار کشته شدگان را ۴۰ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۴۷ نفر اعلام کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از ترکیه شمار قربانیان را ۴۰ نفر گزارش می‌کند.

سانا، خبرگزاری رسمی سوریه با اعلام این که بمب گذاری «در یکی از بازارهای شهر عفرین» صورت گرفته و به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان این کشور منجر شده است، اشاره‌ای به شمار دقیق قربانیان ندارد.

همچنین «شورای دموکراتیک سوریه» ترکیه و گروه های متحد با آن را مسئول این انفجار دانست و تأکید کرد که دخالت نظامی ترکیه در منطقه باعث ویرانی آن شده است.

این شورا تأکید کرد که اشغالگری ترکیه و استفاده از گروه هایی که اندیشه های تروریستی دارند باعث شده که گروه های تروریستی تحت حمایت ترکیه اقدامات خود را از سر بگیرند.

در بیانیه این شورا از جامعه بین الملل خواسته شده که به مسئولیت خود در قبال سوریه متعهد باشند و به «اشغال عفرین توسط ترکیه» پایان دهند.

ازسوی دیگر وزارت امور خارجه امریکا این اقدام را صرف نظر از عاملان آن محکوم کرد و خواستار آتش بس فوری در سوریه شد.

منبع
یورونیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا