سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی معاون وزیر امور خارجه روسیه با رئیس شورای انتقالی جنوب یمن

«میخائیل بوگدانوف»،معاون وزیر امور خارجه روسیه با «عیدروس الزبیدی»، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن درباره اقدام اخیر این شورا درباره اعلام خودمختاری جنوب یمن گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز:«میخائیل بوگدانوف»،معاون وزیر امور خارجه روسیه با «عیدروس الزبیدی»،رئیس شورای انتقالی جنوب یمن درباره اقدام اخیر این شورا درباره اعلام خودمختاری جنوب یمن گفته‌وگو کرد.

بوگدانوف در تماسی تلفنی با الزبیدی بر رویکرد ثابت مسکو در پافشاری بر یافتن راهکارهای برای مسائل کنونی یمن از رهگذر گفت‌وگوی جامع میان طرف‌های یمنی با کمک فرستاده ویژه سازمان ملل تاکید کرد.

از سوی دیگر، الزبیدی در این تماس تلفنی به ارزیابی تحولات نظامی، سیاسی و انسانی در جنوب یمن و مجوزهای مربوط به اعلام خودمختاری در استان‌های جنوبی از جمله عدن پرداخت.

وی تاکید کرد که این اقدامات با هدف حل و فصل مشکلات مردم صورت گرفت که سیلاب‌های بی سابقه عراق و مقابله با ویروس کرونا بر شدت آن افزوده اند.

شورای انتقالی جنوب یمن روز شنبه گذشته از وضعیت اضطراری در همه استان‌های جنوبی خبر داد و نیروهای نظامی امنیتی را مامور اجرای آن کرد.

دولت مستعفی یمن نیز این اقدام شورای انتقالی جنوب را «شورش آشکار» علیه دولت مشروع یمن و کودتایی صریح بر توافق ریاض دانست.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا