اجتماعیسرخط خبرها

ریاست امور حرمین شریفین: با اتخاذ تدابیر بهداشتی به زودی درهای حرمین شریفین به روی مسلمانان باز خواهد شد

ریاست امور حرمین شریفین با وضع شروطی برای ورود به حرمین شریفین اعلام کرد که با پایبندی به اقدامات احتیاطی و عبور از دوربین های حرارتی امکان ورود به مسجد الحرام و مسجد نبوی وجود دارد.

میدل ایست نیوز: «عبدالرحمن السدیس»، ریاست امور حرمین شریفین، اعلام کرد که اقدامات احتیاطی برای پیشگیری از ویروس کرونا برای افرادی که قصد ورود به مسجد الحرام را دارند، اتخاذ شده است.

در همین راستا، السدیس عصر دیروز، دوربین های حرارتی در مسجد الحرام را افتتاح و اشاره کرد که برخی شروط برای ورود افراد به مسجد الحرام وضع شده است.

السدیس در این خصوص گفت: «هر کس که قصد ورود به مسجد الحرام را داشته باشد، تحت کنترل دقیق قرار می گیرد تا عدم ابتلا به ویروس کرونا ثابت شود و این کار از طریق دوربین های حرارتی در مسجد الحرام صورت می گیرد و هر شخص مشکوک به ابتلا برای تکمیل سایر کنترل ها باز گردانده می شود.»

وی در ادامه افزود: «می خواهم همه مسلمانان را مطمئن و تاکید کنم که هیچ ترسی برای ورود به حرمین شریفین وجود ندارد چرا که پادشاه عربستان و ولیعهد، مستقیما بر بهداشت افرادی که قصد ورود به حرمین شریفین را دارند، نظارت و اشراف دارد و بهداشت افراد برای آنها در اولویت است.»

السدیس طی سخنانش به بازگشت نماز و طواف و سعی در حرمین شریفین اشاره کرد و گفت که به زودی این اعمال به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت.

وی از همه خواست با محدودیت های اعمال شده از طریق اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا پایبند باشند.

پیشتر ریاست امور مسجد الحرام و مسجد نبوی، در حساب توئیتری خود اعلام کرد که با موافقت ملک سلمان، نماز تراویح در حرمین، با 5 سلام و بدون حضور نمازگزاران اقامه خواهد شد.

تولیت مسجد الحرام و مسجد نبوی همچنین از تمدید تعلیق و ممنوعیت اقامه نماز جماعت در این مساجد طی ماه رمضان به دلیل شیوع کرونا خبر داده و گفته بود که این اقدام با هدف حفظ سلامت زائران و در راستای عمل به توصیه کارشناسان انجام می شود.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا