خبر اولسرخط خبرها

واکنش نماینده مرجعیت به برخی بهتان ها درباره جدایی چهار تیپ تابع مدیریت عتبات از الحشد الشعبی

الصافی تأکید کرد که برای کسانی که می خواهند واقعیت ها را بدانند می گوید که این موضوع سوابقی دارد که باید پیش از اظهار نظر از آنها مطلع بود.

میدل ایست نیوز: در پی مطرح شدن برخی بهتان ها به نماینده مرجعیت عالی شیعه در پی جدایی 4 تیپ تابع مدیریت عتبات کربلا از الحشد الشعبی و ارتباط مستقیم آنها با فرماندهی کل نیروهای مسلح، «سیداحمد الصافی» به این بهتان ها واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه «اکسیر الحکمه»، سید احمد الصافی، تولیت شرعی آستان حضرت عباس(ع) تأکید کرد که کسانی که به این بهتان ها دست زده اند دچار فقر اطلاعات هستند و افزود که اظهار نظرهای آنها در چنین وضعیت مایه تأسف است چون لازم بود که قبل از هر اظهار نظری، از خود ما پرس و جو می کردند.

او گفت: «درهای دفاتر ما به روی همه باز است و همه می توانند سراغ ما بیایند نه این که سرگرم تحلیل های تخیلی شوند که نتیجه موضع گیری های ابتدایی پرتنش است».

الصافی تأکید کرد که خطاب به کسانی که می خواهند واقعیت ها را بدانند می گویم كه این موضوع سوابقی دارد که باید پیش از اظهار نظر از آنها مطلع بود.

او افزود که برخی از کسانی که در این باره دست به قلم برده اند سخنانی مبتنی بر ظن گفته اند که بیشتر کژنمایی حقیقت است و کار آنها را در روز قیامت سخت خواهد کرد.

پیش از این «محمد الحیدری» رئیس عقیدتی ـ سیاسی الحشد الشعبی طی بیانیه ای با اشاره به اینکه فتوای مرجعیت عالی شیعه فتوایی شرعی بوده تأکید کرده بود که تفکیک نیروهای حشد به عراقی و ایرانی و غیر آن معنا ندارد و موضوع اسلام مطرح است.

او در این بیانیه از عملکرد نمایندگان مرجعیت و دخالت در امور حشد انتقاد کرده و گفته بود که موضوع حشد به لحاظ قانونی موضوعی مربوط به دولت و حکومت عراق است و مرجعیت در آن دخالت نمی کند.

وی مخالفت گروه های تابع مرجعیت با واگذاری ریاست ستاد الحشد الشعبی به ابوفدک المحمداوی را خلاف قوانین نظامی خوانده بود و مدعی شده بود که این گروه ها در پی کسب مناصب در سازمان حشد بودند و افزوده بود که  آنها با خروج از حشد موجب تضعیف آن شده اند که این خلاف فتوای مرجعیت است و کسانی که خود را منتسب به مرجعیت می کنند باید بیشتر به حفظ یکپارچگی آن اهتمام داشته باشند.

او از «درهای بسته» انتقاد کرده و گفته بود که لازم بود کسانی که انتقاد دارند درهایشان را باز نگه دارند تا بتوان درباره مشکلات صحبت کرد.

منبع
اکسیر الحکمه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا